۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۲۷۹۶۷
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم تاکید کرد؛

ضرورت به کارگیری ‌آموزه های قرآنی در زندگی روزمره

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با تاکید بر اینکه قرآن در زندگی روزمره جدی گرفته شود، گفت: روزانه با تلاوت قرآن، یک دستوری جدید و کارساز برای بهتر زندگی کردن می آموزیم، چراکه این کتاب آسمانی بهترین راهنمای بشر است.
حجت الاسلام سوزنچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حسین سوزنچی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم امروز در جمع عزاداران هیأت مذهبی بیت العباس بندرعباس با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن گفت: نگاه کردن به قرآن به مثابه دیدار امام زمان (عج) است، بنابراین باید روزانه آیاتی از این کتاب آسمانی را تلاوت کرد.

وی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه امروزه نقش قرآن در زندگی جدی گرفته نمی شود، افزود: تلاوت قرآن و تدبر در آیات آن اهمیت ویژه ای دارد چراکه قرآن کتاب زندگی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) پیرامون تلاوت قرآن تصریح کرد: این امام همام فرمودند: هرکه قرآن را از روی آن بخواند از دیدگان خود بهره مند شود و سبب سبک شدن عذاب پدر و مادرش گردد، اگرچه آن دو کافر باشند.

حجت الاسلام سوزنچی ادامه داد: امام‌ رضا (ع) نیز پیرامون تجليل‌ از قرآن‌ و اعجاز آن‌ فرمودند: قرآن‌ ريسمان‌محكم‌ و بهترين‌ راه‌ به‌ بهشت‌ است‌، قرآن‌ انسان‌ را از دوزخ‌ نجات‌ مى‌دهد، قرآن‌ به‌ مرور زمان‌ كهنه‌ نمى‌شود، سخنى‌ هميشه‌ تازه‌ است‌ زيرا براى‌ زمان‌ خاصى‌ تنظيم‌ نشده‌ است‌، قرآن‌ راهنماى‌ همه‌ انسانها و حجت‌ بر آنهاست‌، هيچ‌ اشكال‌ و ايرادى‌ به‌ قرآن‌ راه‌ پيدا نمى‌كند، قرآن‌ از جانب‌ خداوند حكيم‌ فرود آمده‌ است‌

استاد حوزه علمیه بیان کرد: قرآن صادق در اختیار ماست باید از آموزه های این هدیه آسمانی در زندگی روزمره استفاده کنیم و آن ها را به کار بندیم تا از زندگی همراه با نشاط و سعادت برخوردار شویم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند قرآن کریم را نه تنها برای پیامبران بلکه برای هدایت ما انسان ها نازل کرده است، افزود: باید در تک تک آیات قرآن اندیشید و برای تدبر در قرآن وقت گذاشت.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید با قرآن زندگی کرد گفت: امام زمان(عج) و قرآن جدایی ناپذیرند و نمی توان یکی را بدون دیگری پذیرفت، هر دو باید در زندگی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرند تا راه سعادت را گم نکنیم.

حجت الاسلام سوزنچی همچنین تاکید کرد: قرآن متن زندگی و امام زمان(عج) نیز امام زندگی ما هستند، این دو نقش مهمی در هدایت و یافتن مسیر صحیح زندگی دارند، باید به عنوان دو اصل مهم در زندگی روزمره مورد توجه قرار گیرند.

وی به اهمیت انس با قرآن اشاره کرد و اذعان داشت: برای انس بیشتر با قرآن می توان روزانه با دقت و تدبر آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرد به تدریج متوجه خواهید شد که تلاوت قرآن شیرینی خاصی به همراه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: روزانه با تلاوت قرآن، یک دستوری جدید و کارساز برای بهتر زندگی کردن می آموزیم، چراکه این کتاب آسمانی بهترین راهنمای بشر است.

حجت الاسلام سوزنچی ادامه داد: به جرات می توان گفت که هرکس قرآن را روزانه تلاوت کند با تلاوت هر آیه یک نکته جدید و مهم فرا می گیرد، در این کتاب آسمانی تمامی ریزه کاری های زندگی بیان شده است./851/پ202/ب1

ارسال نظرات