۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۹۶۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

جذب ۷۰۰ طلبه نوورود در مدارس علمیه خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به افزایش چشمگیر جذب طلبه در مدارس علمیه استان در سال تحصیلی جاری، گفت: در سال تحصیلی جاری ۷۰۰ طلبه جدید جذب مدارس علمیه استان شدند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از تحصیل هزار و 700 طلبه در 16 مدرسه علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد هزار و 200 نفر طلبه برادر در 10 مدرسه علمیه و 500 نفر طلبه خواهر در شش مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند.

وی افزود: از هزار و 700 نفر طلبه در حال تحصیل حدود هزار نفر در سطح یک حوزوی، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر در سطح چهار یا درس خارج در استان تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به تعداد اساتید در حال تدریس در مدارس علمیه استان، اضافه کرد: تعداد 235 استاد در مدارس علمیه استان تدریس می‌کنند که از این تعداد 35 نفر استاد اعزامی و 200 نفر استاد بومی و ضمن تحصیل هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به افزایش قابل توجه جذب طلبه در مدارس علمیه استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: افزایش تعداد طلاب جدید در سال تحصیلی جدید به دلیل رفع محدودیت‌های مکانی و افزایش فضای آموزشی انجام شد که در این راستا 700 طلبه شامل 400 نفر طلبه خواهر و 300 نفر طلبه برادر، جذب مدارس علمیه استان شدند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: همه شهرستان‌ها دارای یک باب مدرسه علمیه هستند که درمجموع شامل 15 مدرسه علمیه است و تحت نظر حوزه علمیه مرکز به فعالیت می‌پردازند.

به گفته وی در این زمینه ابتدای امسال ساختمان جدید مدارس علمیه خواهران و برادران دو شهرستان جاجرم و مانه و سملقان که از برکات سفر رهبر معظم انقلاب احداث شده بود، به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های تخصصی علوم و حدیث و کلام اسلامی در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد در قالب سطح دو و سه تدریس می‌شود و درس خارج هم با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی بجنورد برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات