۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۲۷۹۶۴
با حکم رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛

امام جمعه جدید پیش قلعه در خراسان شمالی منصوب شد

طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون به‌عنوان امام جمعه جدید شهر پیش قلعه در استان خراسان شمالی منصوب شد.
انتصاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون را به‌عنوان امام جمعه جدید شهر پیش قلعه، مرکز بخش مانه شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی منصوب کرد.

حجت‌الاسلام محزون در حالی به‌عنوان امام جمعه جدید پیش قلعه منصوب شده که پیش از این حجت‌الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه این شهر بود.

در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به حجت‌الاسلام محزون امام جمعه جدید پیش قلعه ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه سابق شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تأیید علماء اعلام جنابعالی از طرف رهبر معظم انقلاب به سمت امام جمعه پیش قلعه به مدت سه سال منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت‌الاسلام محزون ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون‌بار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آن‌ها را از تفرقه و اختلاف بر حذر دارد.

این حکم می‌افزاید: امید است روحانیت معظم، اهالی محترم و ارگان‌ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، هم در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با بیان اینکه مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر پیش قلعه هفته آینده برگزار می‌شود، افزود: هفته آینده مراسم معارفه حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون به‌عنوان امام جمعه جدید شهر پیش قلعه و تودیع حجت‌الاسلام تکمیلی امام جمعه فعلی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز عبادی و سیاسی جمعه در 17 نقطه شهری خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 35 امام جمعه موقت و هزار عضو ستاد نماز جمعه در استان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، بنا به اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با توجه به بررسی‌های انجام شده به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 935 هزارنفری هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات