۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۷۹۶۲
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در گفت وگو با رسا:

شاهدان حضور روحانیت در خط مقدم جبهه هنوز زنده اند/ تحریف تاریخ شرم آور است

نماینده مازندران در مجلس خبرگان با اشاره به حضور دوازده باره خود در خط مقدم جبهه های هشت سال دفاع مقدس گفت: تحریف تاریخ و خلاف واقع گفتن در برابر دیدگان نسلی که هنوز آن ایام را به خاطر دارد بسیار شرم آور است.
آیت الله علی معلمی در جبهه حجت الاسلام والمسلمین معلمی

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی امام جمعه شهرستان قائم شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حضور خود در میانسالی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، جهاد را برای دفاع از نظام اسلامی و تمامیت ارضی کشور از جمله واجبات کفایی عنوان کرد و گفت: احیاناً در بعضی مقاطع به لحاظ حساسیت های خاص شرکت در جبهه وجوب عینی پیدا می کرد و مانند بقیه واجبات همه آحاد جامعه مکلف بودند که از نظام اسلامی و کشور دفاع کنند.

وی با اشاره به حضور آیت الله روحانی از معمرین روحانیت در استان مازندران در جبهه های دفاع مقدس، ابراز داشت: او همچون جوان رزمنده در عرصه دفاع حضور جدی داشت، مخصوصاً در برنامه های آموزشی تمرینی همچون بقیه رزمندگان فعالیت می کرد و حضوری پر رنگ داشت؛ از این قبیل شخصیت های بزرگ در مناطق عملیاتی زیاد بودند، حتی ائمه جمعه از شهرهای مختلف و مراکز استان حضور پیدا می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از حضور دوازده باره خود در خط مقدم جبهه ها خبر داد و گفت: در مناطق غرب و جنوب کشور در کنار رزمندگان بودیم و این همرزمان که هنوز هم در قید حیات هستند حضور روحانیان را در خط مقدم شهادت می دهند؛ با این شواهد امروز شاهد شایعه پراکنی و تخریب نهاد مقدس روحانیت به وسیله برخی نهادهای سیاسی دارای اغراض فاسد هستیم.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر بیان یکی از خاطراتش در خط مقدم جبهه اظهار داشت: داخل سنگری در خط مقدم بودیم که پشت خاکریز واقع بود، ناگهان خمپاره ای بر روی سنگر فرود آمد و انبوهی از خاک مدخل آن را به طور کامل بست، ما مدتی داخل آن سنگر محبوس شدیم؛ تا دیگر رزمندگان بعد از مدتی توانستند ما را از آنجا خارج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تصریح کرد: بیان اینکه روحانیت زمانی به جبهه می رفت که درگیری نباشد در برابر دیدگان نسلی که هنوز آن ایام را به خاطر دارد بسیار شرم آور است؛ باور کردنی نیست که اینگونه تحریف تاریخ شده و خلاف واقع بیان شود.

وی ادامه داد: در عملیات آزادسازی دهلران نیز وقتی عراقی ها مجبور به عقب نشینی شدند جزو اولین نفراتی بودیم که بطری های مشروبات الکلی و برگه های پاسور را دیدیم و در علملیات سوسنگرد خمپاره ای در فاصله سی متری ما بر زمین فرود آمد؛ بنابراین اینگونه نبوده است که روحانیت در زمان های آرامش به جبهه می رفته است؛ این یک اندیشه شیطانی است که برخی ابداع و القاء می کنند؛ ما از کجا خبر داشتیم که چه موقع عملیات می شود و چه موقع نمی شود؟

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بیان داشت: ما در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تا کنون شهدای مجتهد فراوانی داشتیم از جمله آیات دستغیب، صدوقی، محلاتی، ربانی املشی، اشرفی اصفهانی، مدنی، قاضی طباطبائی، بهشتی، مطهری و مفتح و قدوسی./۹۲۸/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات