۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۲۷۹۵۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

طلاب حافظان و مروجان دین خدا هستند

حجت الاسلام ابطحی طلاب را دعوت کنندگان مردم به سوی حق عنوان کرد و گفت: آمدن در حوزه ها یک افتخار است و انصراف از آن شکست، ننگ و فرار از جنگ است و امروز طلاب در میدان مبارزه جهاد فرهنگی باید مبلغ و مروج دین و معارف الهی و نشر دهنده احکام الهی باشند.
حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در گردهمایی طلاب حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد که صبح امروز در محل حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله، زیارات را یکی از منابع معرفتی برشمرد و گفت: این زیارت دایره المعارفی از معرفت به خدا و ائمه اطهار است.

وی یکی از منابع معرفتی هر طلبه ای را زیارات بیان کرد و افزود: زیاراتی مانند زیارت جامعه که منبعی از امام شناسی است و یا زیارت امین الله که معرفت و شناخت خالص خداوند است، نباید از دیدگاه یک طلبه همچون افراد عادی باشد، و این زیارات را واسطه فیض، معرفت و نورانیت قرار دهید.

حجت الاسلام ابطحی یکی از وظایف طلاب را انجام امور الهی دانست و بیان داشت: اگر هم چون اباعبدالله فقط برای رضای حق وارد حوزه ها شده باشید، هم چون سیدالشهدا که تمام اعمالش جز رضای حق نبود و الهی بودن او را جهانی کرد که حتی مسیحی، یهودی و گاندی نیز عاشق حسین می شود و نباید یک طلبه کارها و وظایفش براساس هوای نفس و اشباع خواسته هایش باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: از پیام های عاشورا همین است که باید خدایی کار کنیم وقتی معرفت الهی باشد، هیچ کس نمی تواند نام و پیام عاشورا را نابود کند حتی دشمنان زمین کربلا را شخم زدند ولی نتوانستند شوق و ارادت به حضرت را از میان ببرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، درباره دشمن شناسی واقعه عاشورا گفت: دشمنان حسین سه دسته بودند، آنانی که اباعبدالله را به شهادت رساندند، دسته دوم آنانی متوکل ها که می خواستند نام و یاد حسین را از بین ببرند و دسته سوم که در زمان ما بیش از گذشته هستند، کسانی اند که که هدف و قیام حسین را تحریف می کنند که حسین شهید شد تا ما را شفاعت کند.

وی در ادامه درباره اهداف قیام اباعبدالله و وظیفه طلاب در این زمینه بیان داشت: از اهداف والای قیام اباعبدالله مبارزه با بی دینی، و ظلم بود و باید شما طلاب اهداف قیام اباعبدالله را در ذره ذره زندگی پیاده کنید که شما حافظان دین خدا هستید و این لطف و توفیق الهی که نصیب شما شده است باید حافظ دین باشید و باید قدر این لطف و کرامت الهی را نسبت به خود بدانید.

حجت الاسلام ابطحی طلاب را دعوت کنندگان مردم به سوی حق عنوان کرد و افزود: آمدن در حوزه ها یک افتخار است و انصراف از آن شکست، ننگ و فرار از جنگ است و امروز شما در میدان مبارزه جهاد فرهنگی باید مبلغ و مروج دین و معارف الهی و نشر دهنده احکام الهی باشید.

وی در ادامه چند توصیه به طلاب بیان کرد و گفت: این توصیه ها اصول اساسی در حوزه های علمیه است که در ابتدا نحوه تحصیل شماست که بتوانید به بهترین وجه معارف دین را بشناسید که این دین شناسی مقدمه اش عقاید است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، کسب معلومات در زمینه اعتقادات را دیگر اصل اساسی در حوزه ها علمیه برشمرد و بیان داشت: در زمان کنونی هجمه به مذهب جعفری بسیار زیاد است و این هجمه نه تنها از سوی وهابیت که دشمنان اسلام نیز بسیار تلاش می کنند که با شبهه افکنی دین اسلام را خدشه دار کنند و شما به عنوان مبلغان دین باید اعتقادات با دلیل و برهان محکم کنید و مطالعات غیردرسی و برنامه ریزی بسیار در این زمینه راهگشا است.

وی ادامه داد: سومین اصل، شناخت رهبران دینی، و دیگر اصل آشنایی با احکام الهی است با آنکه در حوزه یک بخشی از احکام آموزش داده می شود ولی باید بیشتر از این دروس در زمینه احکام اطلاع داشته باشید جامعه از ما نمی پسندد طلبه باشید ولی در پاسخگویی احکام دین بمانید که اگر این اصول نباشد، مراکز علمی دیگر خیلی بهتر از حوزه ها هستند.

حجت الاسلام ابطحی برخی توصیه ها به طلاب و مسؤولان حوزه ها نیز بیان داشت و افزود: انجام کار پژوهشی به ویژه با توجه به شهادت شهید حججی، باید مقالات بسیاری برای شناخت ابعاد زندگی این شهید به خصوص از سوی شما طلاب نجف آباد نوشته شود که این عمل هم سبب بالا رفتن روحیه تحقیق و هم روحیه شهادت است.

وی ادامه داد: درس خواندن در حوزه ها مقدمه هدایتگری جامعه است و هر یک از شما باید یک برنامه فرهنگی چه برای خانواده اش چه برای جامعه داشته باشد و در مجالس بتوانید پاسخگو باشید. /1306/پ202/ب1

ارسال نظرات