۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۹۴۴
امام جمعه موقت کاشان:

زمان شناسی لازمه شناخت دشمن است

امام جمعه موقت كاشان بر زمان شناسي و شناخت كامل از زمان تأكيد كرد و گفت: امروز همه بايد به زمان خود آگاه باشند و از مسائلي كه در شهر و كشور و منطقه و جهان مي گذرد، آگاه باشند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزار شد، بر زمان شناسي و شناخت كامل از زمان تأكيد كرد و گفت: امروز همه بايد به زمان خود آگاه باشند و از مسائلي كه در شهر و كشور و منطقه و جهان مي گذرد، آگاه باشند.

وي با اشاره به اينكه موضوع زمان شناسي به اندازه اي اهميت دارد كه حتي در فتواي مجتهد تأثيرگذار است، افزود: امام خميني(ره) مي فرمايد، يكي از مسائلي كه در فتواي مجتهد موثر است اين است كه با مقضيات زمان و مكان آشنا باشد و زمان شناس خوبي باشد تا بتواند فتواي صحيح داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: مجتهدي كه زمان شناس است و ديد جهاني دارد و به مسائل حوزه هاي مختلف جهان اشراف داشته باشد در فتواي قمه زني نيز براساس شرايط زمان و مكان فتوا خواهد داد و قمه زني را كه امر مستحبي است منع خواهد كرد، اما مجتهدي كه زمان شناس نباشد مردم را تشويق به امر قمه زني خواهد كرد و اين تضاد در فتواي يك امر مستحبي  ضمن سرگرداني مردم ، سبب معرفي اسلام و شيعه خشن و اسلام هراسي خواهد شد.  

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر اينكه انسان بايد دوست و دشمن و خوب و بد را بشناسد تا بتواند تصميم صحيح بگيرد، عنوان كرد: شناخت و عدم شناخت در سرنوشت انسان نقش مهمي را دارد.

وي افزود: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، كسي كه زمان شناس نباشد شبهات و تندبادهاي شبه نمي تواند بر او مسلط شود و انساني كه زمان شناس باشد براي تقليد نيز سرگردان نخواهد بود و از مجتهدي تقليد خواهد كرد كه زمان شناس و دشمنان اسلام، دشمن او باشند.

حجت الاسلام اسلامي تبار اظهار داشت: ما امروز در برهه اي از زمان قرار داريم كه  با پيروزي انقلاب اسلامي و حاكميت نظام اسلامي در ايران مقدمه اي برظهور امام زمان(عج) است و اين درحالي است كه برخي اعتقاد به اين موضوع مهم ندارند كه انقلاب اسلامي مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و تصورشان اين است كه ظهور حضرت خود به خود انجام خواهد شد و نيازي به مقدمه ندارد.

وي با اشاره به اينكه آنهايي‌ كه انقلاب اسلامي را زمينه و مقدمه اي براي ظهور صغري امام زمان(عج) مي دانند، بايد به انقلاب اسلامي كه زمينه ساز ظهور است كمك كنند، گفت: امروز هركس درهر لباس و جايگاهي كه قرار دارد اگر به انقلاب اسلامي خدمت كند و سبب تقويت انقلاب اسلامي شود در اصل به ظهور امام زمان(عج) كمك كرده است.   

به گفته وي، كمك به انقلاب اسلامي و نظامي اسلامي ايران، سبب خواهد تا نام او در ليست و فهرست افرادي كه به ظهور حضرت كمك كرده اند ثبت و ضبط شود و آنهايي كه با انقلاب اسلامي مخالفت مي‌كنند نام شان در فهرست مخالفان ظهور امام زمان(عج) به ثبت خواهد رسيد.

امام جمعه موقت كاشان، انقلاب اسلامي ايران را مقدمه ظهور و آغاز انقلاب امام زمان(عج) دانست و گفت: كمك به انقلاب اسلامي ايران، كمك به ظهور امام زمان(عج) و مخالفت با انقلاب اسلامي ايران، مخالفت با ظهور حضرت است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات