۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۷۹۳۱
حجت الاسلام صادقی:

قمه زنی وهن شیعه است

حجت الاسلام صادقی گفت: عده ای به تقلید از برخی فرق مسیحی این کار را کردند و بدعتی را وارد دین کردند چرا که قبل از این که این تقلید صورت گیرد در سابقه دین وجود نداشته است.
صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در برنامه زنده در آستان خورشید که از کربلای معلا و شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش شد، با بیان این که انسان از توانمندی های خود باید در راستای انجام کارهای خیر استفاده کند، گفت: اگر انسان شرط حقیقی خیرات را در مسائل دینی داشت دارای فایده می شود اما اگر این شرط وجود نداشته باشد وبال گردن او خواهد شد.

وی افزود: ممکن است کسانی با نماز و روزه به جهنم برود همانند خوارج که خود را زاهد می دانستند اما در جبهه باطل بودند و مقابل امیرمؤمنان ایستادند، در روایت آمده که اگر انسان هزاران نماز، روزه و حج به جا آورد اما ولایت امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) را نداشته باشد به جهنم افکنده می شود.

معان فرهنگی قوه قضاییه با بیان این که انسان هیچ گاه نباید به خود و افعالش مغرور شود، اظهار داشت: برای امور خیر معیاری وجود دارد که اگر بر اساس آن حرکت کنیم منفعت دارد، در روایات آمده که به زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن افراد نباید نگاه کرد بلکه باید دید که چقدر عقل دارند.

وی با تأکید بر این که افعال انسان باید مطابق فرمایش قرآن و اهل بیت(ع) باشد، ادامه داد: گاهی خرافاتی به نام دین وارد کار می شود که بسیار خطرناک است، حرکت انسان باید بر اساس سنت ها باشد نه این که به نام دین خرافات را ترویج کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به مسأله قمه زنی در میان برخی از مسلمانان ابراز داشت: عده ای به تقلید از برخی فرق مسیحی این کار را کردند و بدعتی را وارد دین کردند چرا که قبل از این که این تقلید صورت گیرد در سابقه دین وجود نداشته است، اگر به ایران از دوره قاجار به قبل نگاه شود مراسم قمه زنی نبوده و هیچ یک از علما قبول نداشتند و انجام نداده اند.

وی عنوان کرد: برداشتن علم ها هم سندی ندارد البته اشکالی ندارد چون زشتی به همراه ندارد اما برخی از کارها به همراه خود زشتی می آورد، وقتی قمه زنی صورت می گیرد و خون سرازیر می شود و چهره ای بسیار خشن به نمایش در می آید دشمنان از آن سوء استفاده کرده و آن را برجسته می کنند و می گویند شیعه به قمه زنی شناخته می شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اگر جست وجویی در موتورهای جست و جو انجام دهیم می بینیم که چگونه درباره قمه زنی تبلیغ سوء می کنند، در این تبلیغات بچه را نشان می دهند و مقایسه می کنند که حیوانات به بچه های خود مهربانی می کنند نه این که آن ها را به خون بیفکنند، این کار واقعا شایسته نیست، قمه زنی موجب وهن شیعه است و باید از آن پرهیز شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات