۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۹۳۰
حجت الاسلام حائری زاده:

داعش در امتداد جریان قاتلان امام حسین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه داعش در امتداد جریانی است که در عاشورا امام حسین(ع) را به قتل رساندند، گفت: وهابیت با تظاهرنمایی به نام اسلام داعش را تقویت کرده و مسلمانان را به قتل می‌رساند.
 حجت الاسلام حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عزاداری ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با طرح این پرسش؛ چرا مردمی که با خاندان پیامبر(ص) آشنا بودند برای کسب رضای خدا سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا کردند، گفت: امروز داعش ادامه یافته همان مردم است.

وی افزود: مردم کوفه برای رضای خدا امام حسین(ع) را به شهادت رساندند آنان اهل نماز شب بودند اما چون دین لقلقه زبانشان بود دست به این اقدام زدند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه آنان فهمشان از دین اشتباه بود، ابراز کرد: سست شدن مردم نسبت به ارزش‌های دینی یکی از عواملی بود که مردم کوفه با ابتلاء به آن امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) که می‌فرمایند: من بین دو جاهلیت ظهور کردم؛ اظهار داشت: عرب جاهلی در دوران جاهلیت اولی اقدام به پرستش بیت و زنده بگور کردن دختران می‌کردند اما جاهلیت مدرن یا همان جاهلیت اخری به مراتب سخت‌تر از جاهلیت اولی است.

وی ادامه داد: جاهلیت مدرن در عصر آخر الزمان ایجاد می‌شود، امروز با شرکت در عزاداری امام حسین(ع) باید توجه داشته باشیم که بر روی ما اثر مطلوب داشته باشد و عاطفه ما را نسبت به عاشورا برانگیزد.

حجت الاسلام حائری زاده اضافه کرد: امروز وهابیت با تظاهرنمایی خود را مسلمان معرفی کرده و در کنار همین دینداری با تقویت داعش اقدام به کشتار مسلمانان می‌کند در واقعه عاشورا نیز مقدس نماها امام حسین(ع) را به شهادت رساندند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات