۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۲۷۹۲۹
رییس بنیاد فارِس المؤمنین:

تولّی و تبرّی از خصایص شهیدان کربلا بود

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: هیچ فرد یا گروهی به ولایت و سرپرستی حضرت حق نمی‌رسد مگر به واسطه حبّ و دوستی با دوستان خدا و بغض و دشمنی با دشمنان خدا.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رئیس بنیاد فارِس المؤمنین در مراسم شب چهارم محرم که در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: منشأ تدین آگاهانه، تفکر و آموزش است یعنی امروز دین وراثتی کارایی ندارد گرچه در گذشته نیز همینطور بوده است.

وی افزود: دین ارثی مادامی که همه چیز خوب باشد، وجود دارد اما اگر اوضاع به هم بخورد و مطابق میل نباشد اوضاع متدین هم به هم می‌خورد. اگر شخصی نزد کارشناس آموزش دید و تدین پیدا کرد، آن‌گاه باید آن را عرضه کند که همین مساله سبب ثبات در قدم ها می‌شود.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین با بیان اینکه بحث تولّی و تبرّی دو اصل اعتقادی و عملیاتی هستند، گفت: امام رضا(ع) می‌فرماید کمال در دین کامل، دوستی اهل بیت و برائت از دشمنان آنها است که دو اصل عملی است.

وی در ادامه ابراز داشت: امام محمد باقر(ع) در این باره چنین می‌فرماید که هیچ کسی به ولایت و سرپرستی ما نمی‌رسد مگر به واسطه عمل، قلب، لسان و رفتار؛ بنابراین در پذیرش دین کامل که اسلام است باید هم تبرّی داشت و هم تولّی.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: اگر کسی بگوید من به پیامبران و ائمه ایمان دارم ولی فلان کار را انجام نمیدهم یا فلان کار گناه را انجام می‌دهم، بداند عملش در راستای اعتقادش نیست، همینطور اگر کسی بگوید من همواره در حال انجام کار خیر هستم و نیازی به پیامبران و ائمه ندارم او نیز در اشتباه است زیرا ایمان و عمل صالح در اتکای به یکدیگر پذیرفته می‌شوند.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین افزود: تولّی و تبرّی از خصایص شهیدان کربلا بود. با توجه به آیات قرآن، خداوند متعال سرپرست اهل ایمان است. هیچ شخصی به ولایت و سرپرستی حضرت حق نمی‌رسد مگر به واسطه حبّ و دوستی با دوستان خدا و بغض و دشمنی با دشمنان خدا.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به ولایت "الله" رسید، خاطرنشان کرد: با توجه به روایات و آیات قرآن کریم هرگاه دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را در راه خدا و به خاطر رضای خدا قرار داده و اعتقاد و عمل خود را در راستای ایمان و عمل صالح بیان کرده و انجام دادیم به این درجه خواهیم رسید./۸۵۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات