۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۷۹۲۸
آیت الله شفیعی:

احساس مسؤولیت در برابر گناه وظیفه همگان است

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه منطق «به من چه» از دوران پهلوی در جامعه گسترش یافته است، گفت: احساس مسؤلیت در برابر گناهان وظیفه مسلمانان در جامعه اسلامی است.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در جمع عزاداران مسجد آیت الله شفیعی با بیان اینکه تولی به معنای پذیرش ولایت و دوستی اولیای خدا است، افزود: تولی از ریشه ولایت و به معنای پذیرفتن ولایت کسانی است که خداوند آنها را بر ما ولی قرار داد از جمله؛ پیامیر(ص)، ائمه اطهار(ع) و سپس فقها و مجتهدان و مراجع تقلید که امروزه از ولایت فقها و مراجع به ولایت فقیه تعبیر می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تبرا به معنای بیزاری و برائت جویی از دشمنان خدا است، تصریح کرد: ولایت پذیری اولیای الهی و برائت از دشمنان خداوند وظیفه همه است که متمم نماز، روزه، زکات، خمس، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است.

این عالم دینی از مهمترین شرایط تولی و تبرا را به منصه ظهور و بروز رساندن اعتقاد قلبی به آنها دانست و گفت: خداوند برای فهم چنین مسأله ای قصه اصحاب سبت را بیان کرد که در برابر فرمان الهی به سه دسته فرمانبر، عصیانگر و بی تفاوت به عصیانگران با وجود اطاعت فرمان الهی تبدیل شدند که عصیانگران پس از بی توجهی به نصایح رسول زمانشان مورد غضب الهی قرار گرفتند.

آیت الله شفیعی ادامه داد: بی تفاوتان به عصیانگری ها نیز به دلیل عدم امر به معروف و نهی از منکر مورد غصب الهی قرار گرفتند و در این میان تنها فرمانبران طاعت الهی از رحمت الهی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه در برابر گناه دیگران موظف به موعظه و نصیحت هستیم، اظهار داشت: احساس مسؤلیت در جامعه اسلامی در برابر گناهان برای همگان است و در چنین جامعه ای «به من چه» وجود ندارد که متأسفانه منطق «به من چه» از دوران پهلوی در نهاد ما کاشته شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: محبت اولیای الهی با اطاعت از دستورهایشان معنی پیدا می کند./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات