۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۹۱۵
امام جمعه سابق جیرفت:

اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به تفکر انقلابی دارد

امام جمعه سابق جیرفت با اشاره به این که اجرا شدن اقتصاد مقاومتی نیاز به یک تفکر انقلابی دارد، گفت: استقلال اقتصادی زمانی برای کشور ایران به وجود می آید که مسؤولان و مردم به فکر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باشند و فکر خود را به درون مرزهای کشور بیاورند.
حجت الاسلام عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت امروز صبح در مسجد قائم شهر کرمان، گفت: عزت داشتن یک جامعه در بین تمام کشور ها، به انسان نیرو می دهد.

وی افزود: مردم سعی کنند در زندگی های خود با عزت زندگی کنند و عزت زمانی برای انسان ها به وجود می آید که افراد کارهای خود را برای خدا انجام دهند تا عزت کسب کنند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم به همه انسان ها فرموده که انسان ها نباید زندگی ذلیلی را برای خود برقرار کنند، ابراز داشت: امام حسین(ع) با شهادت خود به همه انسان ها فرمود که هیچ وقت زیر بار ظلم نمی رود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های عزت کسب کردن در دنیا برای انسان ها این است که در راه خدا جهاد کنند و با کار کردن با تلاش و پشتکار عزت کسب کنند.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این که انسان با کارکردن در جامعه، دیگر دست در مقابل دیگران دراز نمی کند، ابراز داشت: دین اسلام به همه انسان ها امر فرموده که جوانان باید به سرکار روند و با کار و تلاش معیشت زندگی خود را به دست بیاورند.

وی ابراز داشت: انجام دادن هر چه که انسان استعداد دارد، یکی دیگر از معانی جهاد بوده و جهادی در دنیا ارزش دارد که انسان آن کار را برای خدا انجام دهد تا سبب برکت در زندگی خود شود.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که جهاد یکی از راه های عزت کسب کردن در دنیا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: دانش بنیان بودن و درون گرایی دو خصوصیت بارز جهاد هستند زیرا جهاد زمانی شکل می گیرد که انسان تلاش خود را برای داخل کشور انجام دهد و نگاه خود را از برون گرایی خارج کند.

وی ادامه داد: مسؤولان کشور می توانند با به کارگیری علم و اهمیت دادن به تولیدات داخلی، اقتصاد مقاومتی را در کشور به وجود بیاورند زیرا مهم ترین کار دولتمردان این است که نگاه خود را از بیرون از کشور به داخل مرزها بیاورند تا کشوری سربلند داشته باشیم.

امام جمعه سابق جیرفت با بیان این که اقتصاد مقاومتی درون گرا و دانش بنیان است، ابراز داشت: کسانی که در جامعه به دنبال بی بند وباری بوده و اهل کارکردن نیستند، در آینده زندگی ذلیلی را برای خود فراهم می کنند.

وی اظهار داشت: دعا کردن به همراه عمل برای انسان فایده دارد و کسی که در زندگی خود فقط دعا می کند اما کاری را در عمل انجام نمی دهد، موفق نمی شود و کاری را هم انجام نداده است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که راه امام حسین(ع) برای همه انسان ها باز است، تصریح کرد: یکی از شواهدی که امام حسین(ع) در صحنه کربلا در مقابل یزید پیروز شد این است که اسم امام حسین تا زمان فعلی هنوز با عزت گفته می شود زیرا امام حسین به خاطر شهرت و ثروت اندوزی قیام نکرد بلکه هدف حسین زنده کردن دین اسلام بود که پیروز شد.

وی بیان داشت: سردار سلیمانی امروزه برای کشور ایران افتخار بزرگی است زیرا سردار سلیمانی راه امام حسین را ادامه می دهد و با دل و جان به فکر از بین بردن دشمن است.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که جامعه ای که به دنبال خوشگذرانی و بی بند و باری باشد، عزت ندارد، اظهار داشت: یکی از سبب هایی که حکومت های بنی امیه یا یزید، عزت نداشتند این است که آن ها فقط به فکر شکم ها، خوشگذرانی و بی بند و باری بودند به همین جهت زندگی خود را ذلیل کردند.

امام جمعه سابق جیرفت، تصریح کرد: یکی از فواید جهاد در کشور این است که نقشه های دشمن را در داخل کشور نابود می کنیم زیرا دشمن زمانی که بفهمد  کشور به نیروهای داخلی خود تکیه کرده است در این صورت دیگر به فکر دشمنی و جنگ نیست.

وی در پایان  با اشاره به این که اجرا شدن اقتصاد مقاومتی نیاز به یک تفکر انقلابی دارد، گفت:  گفت: استقلال اقتصادی زمانی برای کشور ایران به وجود می آید که مسؤولان و مردم به فکر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باشند و فکر خود را به درون مرزهای کشور بیاورند./9707/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات