۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۹۱۴
استاد حوزه علمیه:

عدم بهره برداری صحیح از قرآن و سخنان معصومین سبب ایجاد خرافات می شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عدم بهره برداری صحیح از قرآن و سخنان معصومین سبب ایجاد خرافات می شود، گفت: مبلغان باید خودشان را با قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) بیشتر آشنا کنند و با مطالعه دقیق و جامع مردم را از تجملات و دنیا طلبی بر حذر دارند.
مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی

حجت الاسلام محمد هاشم مرادی استاد حوزه علمیه و مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به موضوع خرافات در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: خرافاتی که برخی از افراد وارد عزاداری های اباعبدالله الحسین می کنند به دلیل برداشت نا صحیح از قران و سخنان اهل بیت است که سبب می شود انحرافات در مراسم ها ایجاد شود.

بانوان با حجاب کامل در مراسم های عزاداری حاضر شوند

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود: قرآن و سیره اهل بیت علیه السلام درس هدایت و چگونه زیستن است که باید مبلغین دینی برای هدایت جامعه این دو منبع بسیار مهم و کلیدی را بیشتر به مردم معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بانوان باید در ماه محرم شئونات اسلامی را بیشتر رعایت کنند گفت: بانوان با حجاب کامل در مراسم های عزاداری حاضر شوند تا بتوان مراسم عزاداری امام حسین (ع) را باشکوه تر از همیشه برگزار کرد.

ترویج اهداف امام حسین از مهمترین وظایف مبلغان دینی است

حجت الاسلام مرادی گفت: لوازمات بی مورد موسیقی، علمک ها و اشعار غیرمتعارف نباید در مراسم های سوگواری استفاده شود زیرا این موارد سبب انحرافات می شود و از برگزاری مناسب عزاداری جلوگیری می کند.

مسؤول روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در خصوص نحوه سخنرانی های مبلغین دینی و روحانیون در مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مبلغان باید خودشان را با قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) بیشتر آشنا کنند و با مطالعه دقیق و جامع مردم را از تجملات و دنیا طلبی بر حذر بدارند.

وی ترویج اهداف امام حسین (ع) را یکی از مهمترین وظایف مبلغان دینی دانست و گفت: امام حسین (ع) خطبه های بسیار با عظمتی را ایراد فرموده اند که هر کدام از این خطبه ها اگر به درستی ترویج و اجرا شود سبب سلامت و تعالی جامعه خواهد شد

اهمیت بیان مسایل روز سیاسی در منبر ها

حجت الاسلام مرادی در خصوص اهمیت بیان مسایل روز سیاسی در منبر ها، گفت: هر کسی که احساس کند دین از سیاست جداست خلاف می رود و باید در افکار خود تجدید نظر کند تا گمراه نشود.

مسئول روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان اینکه در قرآن کریم مباحث عبادی، عدالتی و جهادی  مطرح شده است افزود: جدایی سیاست از دین خواسته آل سعود ، اسرائیل و آمریکاست که به دنبال ضربه زدن به پیکره اسلام هستند که این موضوع باید مورد توجه مبلغان دینی قرار برگیرد.

به گزارش رسا، در ماه محرم امسال تعداد مبلغین روحانی بومی و اعزامی از قم و روحانیان مستقر در روستاهای استان مرکزی 1200 نفر است که وظیفه تبیین اهداف و ارزش های اباعبدالله الحسین (ع) را بر عهده دارند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات