۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۹۱۱
موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب:

امام حسین با سخت‌ترین بلاها بهای بی‌نظیر بودن خود را پرداخته است

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) گفت: امام حسین(ع) با تحمل سخت‌ترین بلاها که بر هیچ کس از آدم تا خاتم وارد نشده بهای بی‌نظیر بودن خود را پرداخته است.
سینایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) شامگاه یک شنبه دوم مهر در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد منیریه هیات ثارالله(ع) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) به خاطر خداخواهی فراوان تنها ماندند به همین دلیل در زیارت عاشورا خطاب به ایشان «الوتر الموتور» گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر تنها ماندنی خوب نیست، عنوان کرد: به عنوان مثال کسانی که در فتنه 88 بر خلاف حرکت خروشان حسینی مردم حرکت کردند یا کسی در کنار نماز جماعت نماز فردا بخواند تنها می‌ماند و این تنها ماندن حسن نیست.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) افزود: آن زمان که همه به سمت دنیاخواهی می‌روند شخص به سوی خداخواهی برود تنها می‌ماند و این تنها ماندن ارزش دارد.

حجت‌الاسلام سینایی با بیان اینکه وقتی کسی خداخواهی او به حد اعلی برسد «وتر و موتور» می‌شود، ابراز کرد: امام حسین(ع) در بسیاری از احکام دردانه است، هر خاکی حرام اما تربت ایشان شفای مریض است، اثر زیارت و اشک بر ایشان قابل مقایسه با سایر زیارات نیست.

وی با بیان اینکه دنیا و آخرت قابل جمع نیستند، اظهار داشت: اگر در بخشی از زندگی شما دنیا رشد کند ثمره آخرتی شما کاهش خواهد یافت، امروز امثال شهید حججی‌ها که به تعبیر رهبر معظم انقلاب حجتی برای ما شدند به سادگی چنین جایگاهی را کسب نکردند، آنها در حالی که همه به سوی دنیا می‌روند به آخرت خود توجه داشتند.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) با اشاره به امتحانات پیامبران الهی، گفت: در امتحانات پیامبران الهی نظیر حضرت ابراهیم(ع)، حضرت عیسی(ع) و یا سایر پیامبران در حساس‌ترین مراحل بلا برگردانده شد اما درباره امام حسین(ع) چنین نبود ایشان همه بلاها و مصائبی را که برایشان مقدر شده بود به زیباترین شکل آن تحمل کرده و نخواستند که برگردند.

حجت‌الاسلام سینایی با بیان اینکه امام حسین(ع) بهای بی‌نظیر بودن خود را با تحمل سخت‌ترین بلاها پرداخته است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در راه خداخواهی ثابت قدم ماندند و در این مسیر داغ‌ترین و سخت‌ترین شرایط که هیچ کس از آدم تا خاتم تحمل نکرده را تحمل کردند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات