۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۹۰۶
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:

اصل دین، صیانت از پاکی خود و جامعه است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نتیجه زندگی توحیدی، پاکی و قداست است، گفت: جامعه امروز گرفتار شعارها شده؛ لباس مشکی پوشیدن و عزاداری برای امام حسین(ع) بسیار پُر فایده و خوب است ولی اصل دین، صیانت از پاکی خود و جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در سخنرانی شب گذشته که بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الرسول واقع در خیابان پروین اعتصامی برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) برای اصلاح بشریت برنامه دارند.

وی در ابتدا با مروری بر مطالب شب گذشته افزود: عرض کردیم رسم و رسومات و دستورات اهل بیت(ع) در زمینه های مختلف نسخه شفا بخشی برای بشریت محسوب می شود همچنین گفتیم دردهای جوامع بشری تنها از نوع معاصی مثل بی حجابی و بی بند و باری نیست بلکه بشر برای اصلاح خودش و جامعه در زمینه های مختلف نیاز به فرموده های امامان معصوم(ع) دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که انبیاء و ائمه(ع) برای اصلاح امور مردم رسالتی از سوی خداوند دارند، اذعان کرد: دستورات انبیا و اهل بیت(ع) تنها مخصوص پیروان خودشان نیست بلکه هر کس دستورات این بزرگواران را در زندگی اش به کار گیرد، حداقل دنیایش آباد خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: آلودگی در هر نقطه از جهان، باید اصلاح شود؛ همه اعضاء عالم باید همچون پیکره وجودی ما باشند؛ امیر مؤمنان(ع) متعلق به جهان بشریت است و حضرت مهدی(عج) با ظهورشان حاکمیت عدل اسلامی را در سرتاسر جهان پیاده می کنند.

وی با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه کم نظیر داروهایی برای اصلاح دردهای بشریت بیان فرموده اند، یکی از این داروها که باید در سرتاسر جهان فراگیر شود، امنیت در جوامع بشری است؛ الآن مصیبت بزرگ دنیا نا امنی است؛ امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، اگر در گوشه ای از دنیا امنیت یک شخص را به هم بریزی در روز قیامت مؤاخده خواهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال به توحید به عنوان مهم ترین تسکین دهنده آلام بشر اشاره کرد و گفت: انسان این قابلیت را دارد که با اتصال به دریای بی کران توحید از بند غیر الله رهایی یابد؛ انسان لایق وجود خداوند است و اگر جای دیگری مشغول به بندگی شود نابود خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: نتیجه زندگی توحیدی، پاکی و قداست است؛ جامعه امروز گرفتار شعارها شده است و طبق روایتی از امام معصوم(ع) تنها نام شیعه را یدک می کشد؛ باید از شعار به شعور برسیم؛ لباس مشکی پوشیدن و عزاداری برای امام حسین(ع) بسیار پُر فایده و خوب است ولی اصل دین، صیانت از پاکی خود و جامعه است.

وی در پایان افزود: پاک زندگی کردن منجر به پاک مردن خواهد شد؛ دغدغه دنیای ما باید به چگونه پاک زندگی کردن تعلق بگیرد؛ همه از مرگ هراس دارند در صورتی که مرگ یک امر غیر اختیاری است و خواه ناخواه دامان انسان را فرا می گیرد و نیازی به تدبیر ندارد؛ تدبیر باید در امور زندگی به کار گرفته شود تا زندگی انسان از پلیدی های پاک شود./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات