۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۲۷۹۰۳
حجت الاسلام مومنی مطرح کرد؛

نماز مرتفع کننده موانع مادی و معنوی انسان

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استرس و تشویش خاطر با نماز اول وقت رفع می‌شود، گفت: نماز مرتفع کننده موانع مادی و معنوی انسان است.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت سید سالار شهیدان امام حسین(ع) و به همت هیات ثارالله در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: نماز مرتفع کننده موانع مادی و معنوی است.

وی افزود: انسان به وسیله نماز است که می‌تواند در برابر بحران‌ها و شرایط سخت بر خود مسلط باشد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه نماز ستون دین است، ابراز کرد: کسی که اهل نماز نباشد بی دین است. نماز اصل و اساس دین و آرامش دهنده قلوب مومنان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نماز، بینی شیطان را به خاک می‌زند، بیان داشت: نماز وسیله انس با خداوند است انسان بی نماز همیشه در استرس و تشویش خاطر به سر می‌برد.

وی نماز را عامل خشوع و خضوع انسان بیان کرد و گفت: نماز رفع کننده زنگار قلب و نابود کننده تکبر و خودبینی است. امام محمد باقر(ع) فرمودند: نماز را سبک نشمار اگر کاری را بر او مقدم بداری ابتر است؛ نماز دژی محکم در برابر هجمه‌ها و وسوسه های شیطان است.

این خطیب مشهور ادامه داد: در اهمیت نماز همین بس که سید الشهدا(ع) شب و ظهر عاشورا را به نماز اختصاص دادند، عده‌ای هم برای نماز امام فدا شدند. این از اهمیت نماز در سیره ابا عبدالله (ع) است.

حجت الاسلام مومنی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: از ما نیست اگر کسی نماز را سبک بشمارد؛ کسانی که ادعای عشق به اهل بیت(ع) را دارند ولی نماز را سبک می‌شمارند، دروغگو هستند. امام صادق(ع) فرمودند: شفاعت ما شامل کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی‌شود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات