۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۲۷۸۹۳
مدیر تبلیغات اسلامی قزوین:

حادثه کربلا بردگی و اسارت را تبدیل به جرأت و شهامت کرد

حجت الاسلام صفی‌خانی گفت: برخی از پدیده‌های اجتماعی ترس اجتماع را می‌ریزد و احساس بردگی و اسارت را از او می‌گیرد و به جای آن جرات و جسارت و شهامت به او می‌دهد و حادثه کربلا هم بردگی و اسارت را تبدیل به جرأت و شهامت کرد.
حجت الاسلام موسی صفی خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام موسی صفی‌خانی مدیر تبلیغات اسلامی قزوین امشب در مسجد جامع المهدی مینودر قزوین با اشاره به آموزه‌های قیام حسینی گفت: از دیدگاه شهید مطهری کسانی که به خاطر یک سلسله اصول و مبادی قیام می‌کنند در حقیقت برای تمام جهانیان پیامی دارند از این رو آیندگان باید با پیام آنها آشنا بوده و ندای آنها را بشناسند.

وی در ادامه با اشاره به قیام امام حسین(ع) افزود: قیام امام حسین(ع) هم از آن دست قیام هایی است که بر اساس اصول بنیادی اسلام و با روش برگرفته از سیره نبوی و علوی سامان یافته و دارای پیام و وصیت شفاف برای آیندگان است.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ قزوین در ادامه حادثه کربلا را اسلام مجسم دانست و اظهار کرد: وقتی بخواهیم به جامعیت اسلام نظر کنیم باید نگاهی هم به نهضت حسینی بکنیم امام حسین(ع) کلیات اسلام را در کربلا به مرحله عمل درآورد انسان وقتی در حادثه کربلا تامل می‌کند اموری را مشاهده می‌کند که دچار حیرت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مسئله الگوپذیری قیام عاشورا ابراز کرد: گام نخست در الگوپذیری قیام عاشورا این است که راز جامعیت اسلام در کربلا درک شود و بر اساس آن تفسیری صحیح از این حادثه ارائه شود در صورتی این نکته قابل برداشت است که از حادثه کربلا قرائتی تفسیرساز صورت گیرد.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه با اشاره به پیام‌های مهم حادثه کربلا تاکید کرد: نخست شخصیت یافتن جامعه اسلامی است به این معنا که پدیده‌های اجتماعی از جهت تاثیری که در خود اجتماع باقی می‌گذارند مختلف و گاهی متضاد هستند از این رو برخی از پدیده‌های اجتماعی روح اجتماع را تاریک و کدر می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی دیگر از پدیده‌های اجتماعی به اجتماع صفا و نورانیت می‌بخشند اضافه کرد: برخی از پدیده‌های اجتماعی ترس اجتماع را می‌ریزد و احساس بردگی و اسارت را از او می‌گیرد و به جای آن جرات و جسارت و شهامت به او می‌دهد حادثه کربلا بردگی و اسارت را تبدیل به جرات و شهامت کرد این قبیل از پدیده‌های اجتماعی نعمتی است که به سادگی نصیب هر ملتی نمی‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ قزوین در ادامه با اشاره به پیام دیگر حادثه کربلا خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر پیام دیگر حادثه کربلا بود که بسیار بیشتر از عوامل دیگر به نهضت امام حسین(ع) ارزش و اعتبار بخشیده است به موجب همین عامل است که این نهضت شایستگی پیدا کرده است که برای همیشه تاریخ زنده بماند.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه با اشاره به پیام سوم حادثه کربلا تصریح کرد: شعارهای حیات بخش پیام دیگر حادثه کربلا است در عاشورا دو نوع شعار دیده می‌شود یک نوع شعارهایی که فقط معرف شخص بوده و بیشتر از این چیز دیگری نیست اما شعارهای دیگری هم وجود دارد که علاوه بر معرفی شخص معرف فکر و احساس و نظر و ایده هم هست.

وی در پایان گفت: در طول زمان و به خاطر عوامل گوناگون در حادثه عاشورا چه در ناحیه اهداف و انگیزه‌های آن و چه در بخش دستاوردها و عزاداری ها تحریفاتی رخ داده است به طور طبیعی باید با این تحریفات مبارزه کرد و خرافات را از ساحت این قیام مقدس پاک کرد و معلوم است که در این امر هم خواص و علما و هم توده مردم مسؤول هستند./873/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات