۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۲۷۸۹۲
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مطرح کرد؛

یاری امام زمان به جذب گناهکاران است نه طرد آنها

حجت الاسلام نظافت با تأکید براینکه یاری امام زمان به جذب گناهکاران و محبوب کردنشان است نه طرد آن ها، گفت: باید نگاهمان به گناهکاران، کریمانه و مهربانانه باشد و اگر انسانی را در منجلاب گناه دیدیم، دلمان برایش بسوزد و به فکر دستگیری او باشیم.
حجت الاسلام محمدجواد نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) امشب در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه فرهنگی هنر با اشاره به آیه شریفه «وَ لَقد کرّمنا بنی آدم» گفت: این که خداوند می فرماید بنی آدم را گرامی داشتیم یعنی همه آدمیان اعم از مسیحی، یهودی، مشرک، گناهکار، فاسق و... مکرّم و ارزشمند هستند چرا که قابلیت رشد را دارند.

رابطه تقوا و تکریم انسان ها

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «إنا خلَقناکم مِن ذکرٍ و اُنثی و جَعلناکم شُعوبا لِتعارفوا...» به تبیین رابطه تکریم انسان و تقوا پرداخت و افزود: با توجه به اینکه با تقواترین انسان ها با ارزش ترین آن ها نزد خداوند است بنابراین هر اندازه ارزش خود را درک کنیم و متخلق به اخلاق الهی باشیم، باتقواتر خواهیم بود.

حجت الاسلام نظافت، مختار آفریدن انسان را از مصادیق اکرام او دانست و گفت: افزایش کرامت انسان به انسان کامل شدن، باتقوا شدن وشکوفایی عقلانی اوست؛ اگر بی تقوا باشیم امکان یاری امام زمان(عج) را نخواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه با تأکید براینکه یاری امام زمان(عج) به جذب گناهکاران و محبوب کردنشان است نه طرد آن ها ، افزود: باید نگاهمان به انسان ها کریمانه و مهربانانه باشد و  اگر انسانی را در منجلاب گناه دیدیم، دلمان برایش بسوزد و به فکر دستگیری او باشیم.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه اخلاق نقشی کلیدی در خدمت به دین و ولی خدا دارد، تصریح کرد: افراد تندخو و افراطی نه تنها خدمت نمی کنند بلکه ضربه می زنند؛ این در حالی است که کسانی که به لطف خدا از برخی گناهان پاک و سالم مانده اند، باید به شکرانه این لطف الهی، به اهل گناه رحم کنند.

وی ادامه داد: باید از دشمن خدا و گمراه کننده ها بیزار بود نه از انسان گمراه شده؛ در روایت آمده است که از سرزنش گناهکاران پرهیز کنید و فراموش نکنید که پاک ماندن شما لطف خدا و حاصل پرده پوشی او است.

حجت الاسلام نظافت خاطرنشان کرد: هیأتی ها باید افتاده ترین مردم باشند و خود را به خدا، اهل بیت(ع) و خلق خدا بدهکار بدانند. مانند طبیبی که با بیماری دشمن است نه با بیمار، به گناهکاران نگاه طبیبانه داشته باشند.

به خاطر اشتباهات ما حجت بر بسیاری از مردم تمام نشده است

استاد حوزه علمیه یادآور شد: این قاعده حتی شامل اهل سنت، داعشی ها، مفسدان و... می شود، نباید همه را گمراه ابدی دانست چرا که نه تنها حجت بر بسیاری تمام نشده بلکه به خاطر اشتباهات ما نفرت های بیجا درست شده و افراد طعم دین نچشیده، می گویند نمی خواهیم.

وی با بیان اینکه در جامعه وقتی چیزی را الزام کنیم بدون اینکه نسبت به آن علاقه ایجاد کنیم، به نتیجه نمی رسد، افزود: گریه بر امام حسین(ع)، دید انسان را به روی عیوب خود باز می کند نه اینکه عیوب را خودبخود رفع کند./930/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات