۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۸۸۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پاسداري از مکتب اسلام ناب درگرو حراست از فرهنگ عاشورا است

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پاسداري از مکتب اسلام ناب در گرو پاسداري از فرهنگ عاشورا است، گفت: دشمنان و بدخواهان اسلام ناب به ویژه شیعیان سال ها است که برای نابودی شیعه بسیج شده اند و همین موضوع رسالت امت اسلامی به ویژه شیعیان را بیش از هر زمان دیگری سنگین تر کرده است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در مراسم عزاداری حسینی در ساری، از قیام عاشورا به عنوان یکی قیام های منحصر به فرد در جهان یاد کرد و گفت: در طول تاریخ هیچ حادثه ای بزرگ تر و گسترده تر از قیام عاشورا سراغ نداریم.

وی با بیان این که قیام عاشورا اثرگذاری بسیار زیادی در عرصه های مختلف جهان با خود به همراه داشته است، افزود: پس از بعثت بنی مکرم اسلام این قیام عاشورا بوده که نقش بسیار مهمی در اصلاح و بیداری امت اسلامی ایفا کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از نهضت حسینی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ بشریت یاد کرد و با بیان این که تلاش های دشمنان برای غروب خورشید عاشورا بی فایده ماند و شکست خورده است، بیان داشت: خورشید تابان نهضت حسینی موجب روشنایی دنیای تاریک جامعه بشری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که رسالت نبوی و شریعت محمدی با قیام امام حسین(ع) از تحریف و تخریب دشمنان در امان ماند، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم که اسلام ناب جهان مدار شده و گفتمان دینی در اقصی نقاط جهان فراگیر شده به برکت قیام عظیم حسینی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود آینده اسلام ناب را تضمین کردند، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان با نهضت جاودانه‏ خود، اسلام ناب محمدي را از دست اسلام ساختگي بني‏ اميه نجات دادند و نگذاشتند تحریف کنندگان دین و اسلام ناب در جامعه اسلامی رشد پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که رمز ماندگاری اسلام ناب و تشیع در دنیای امروز نهضت عاشورا بوده است، گفت: به هیچ عنوان نمی توان تأثیر عاشورا را بر تداوم دین و اسلام ناب در جامعه امروز نادیده گرفت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) با قیام عظیم و الهی خود منافقان و دشمنان نقابدار را رسوا کرد و نگذاشت آنها به اهداف شوم خود در برابر اسلام ناب دست پیدا کند، بیان داشت: سید و سالار شهیدان با قیام خود در برابر ظلم، کفر واستبداد آینده اسلام ناب را تضمین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حماسه عظیم عاشورا و سیره امام حسین(ع) در هر زمان و مکانی زنده و جاودانه خواهد ماند، گفت: دشمنان در طول تاریخ همه توان خود را برابر تحریف و تضعیف این نهضت عظیم الهی به کار گرفتند، اما حقانیت نهضت عاشورا مانع کمرنگ شدن این نهضت عظیم شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه عظیم عاشورا نظر بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران جهان را به خود معطوف کرده است، افزود: نظر و دیدگاه اندیشمندان جهان در خصوص امام حسین(ع) و نهضت عاشورا نشان دهنده عظمت و جایگاه ارزشمند سید و سالار شهیدان و همچنین قیام عظیم ایشان در میان ملت های جهان دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا مهم ترین عامل عدم تحقق نقشه ها و برنامه های خود در جامعه اسلامی می دانند، گفت: به همین دلیل همه تلاش دشمنان اسلام، کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا یک فرهنگ همیشگی و ماندگار است که تحت هیچ شرایطی دستخوش حوادث و جریان ها قرار نخواهد گرفت، بیان داشت: امروز باید برای حفظ و گسترش فرهنگ و گفتمان عاشورا در جامعه از هر ظرفیت تبلیغی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی شکست های متعدد خود در برابر نظام اسلامی را حاکم بودن فرهنگ ناب حسینی در جامعه اسلامی می دانند، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 38 سال گذشته با تکیه بر همین فرهنگ ارزشمند توانسته توطئه های دشمنان را خنثی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه ها به فرهنگ ارزشمند و اصیل عاشورا باید ژرف تر و عمیق تر باشد، بیان داشت: نباید نگاه ها به موضوع فرهنگ عاشورا سطحی و ظاهری باشد بلکه باید این فرهنگ ارزشمند اسلامی در همه سطوح زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که چراکه پاسداري از مکتب اسلام ناب در گرو پاسداري از فرهنگ عاشورا است، گفت: دشمنان و بدخواهان اسلام ناب به ویژه شیعیان سال ها است که برای نابودی شیعه بسیج شده اند و همین موضوع رسالت امت اسلامی به ویژه شیعیان را بیش از هر زمان دیگری سنگین تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز یکی از توطئه های دشمنان علیه دین به ویژه نهضت عاشورا ساختن داستان های ساختگی، خرافه و بدعت های خطرناک در عزاداری های حسینی است، گفت: باید در چنین شرایطی مراقب این توطئه خطرناک دشمنان باشیم و با بهره گیری از نصایح علما و بزرگان دینی این بدعت های خطرناک را خنثی کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شاهد تهاجم های گسترده ای از سوی دشمنان علیه عاشورا و فرهنگ ناب حسینی هستیم، بیان داشت: راه خنثی کردن این توطئه دشمن، گسترش صحیح فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تحریف ریشه ای عاشورا و فرهنگ حسینی است، تصریح کرد: باید با گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی، دین و ارزش های اسلامی را در برابر هجمه های کور دشمنان بیمه کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید از ظرفیت های علمی و تبلیغی موجود در جهت تحریف زدایی از فرهنگ عاشورا بهره گیریم، خاطرنشان کرد: شیعه در طول همواره در مظلومیت قرار داشته و امروز نیز دشمنان تلاش می کنند در سایه همین مظلومیت شیعه، مانع از جهانی شدن فرهنگ عاشورا شوند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات