۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۸۷۸
حجت الاسلام والمسلمین ‌آشتیانی:

ریاکاری ارزش اعمال انسان را از بین می برد

عضو جامعه مدرسین نیت خالص را سبب ارزش افعال انسان دانست و گفت: اگر نیت الهی و خالص باشد کار ارزشمند خواهد شد و الا ارزشی ندارد، از این رو انسان باید نیت تمام کارهای خود را برای خداوند انجام دهد تا کار دارای برکت شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در مراسم چهارمین شب عزاداری ماه محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، نیت خالص را سبب ارزش افعال انسان دانست.

وی افزود: گاهی متأسفانه کارها را برای این انجام می دهند که نام آن ها نزد مردم مطرح شود در حالی که اگر نیت الهی و خالص باشد کار ارزشمند خواهد شد و الا ارزشی ندارد، از این رو انسان باید نیت تمام کارهای خود را برای خداوند انجام دهد تا کار دارای برکت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید حالت شرک را از خود دور کند، اظهار داشت: انسان گاهی در سختی ها روشنایی چراغ فطرت را می بیند، وقتی انسان ندای فطرت خود را شنید نباید کاری کند که این ندای حق خاموش شود.

وی ادامه داد: نیت انسان عمل را شکل می دهد، اگر ریا در عمل الهی وجود داشته باشد عمل انسان باطل می شود، همچنین انسان اگر به فقیر و نیازمندی کمک می کند نباید منت بگذارد و ریا کند اما امروزه متأسفانه اگر نگویند که مثلا فلان فرد چه اندازه کمک کرده آن شخص ناراحت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که انسان نباید در زمان راحتی و عدم سختی ها خداوند را فراموش کند، ابراز داشت: افراد نباید به اموال و ثروت های خود دل خوش کنند بلکه همواره و در همه حالات باید یاد خدا را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امید انسان ها همواره باید توجه به خدا داشته باشد نه این که به انسان های دیگر دل ببندد که می تواند مشکلات او را حل کنند، خدا شناسی امری فطری است و همه انسان ها در مشکلات می توانند این وجود نور فطری را حس کنند اما در زمان عدم مشکلات هم باید به یاد خداوند بود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات