۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۷۸۶۶

سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی در بحرین ممنوع شد

دولت آل خلیفه به خطیبان مساجد بحرین دستور داد علیه رژیم صهیونیستی سخنرانی نکنند.
بحرین و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه “ذی تایمز آف اسرائیل” چاپ سرزمین های اشغالی از اظهارات برخی مسؤولان بحرینی و غربی درباره عادی سازی روابط میان بحرین با رژیم صهیونیستی و دشمنی مشترک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این روزنامه همچنین اظهار داشت که دولت بحرین به خطیبان مساجد دستور داده است که از سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی خودداری ورزند که این مساله نشان دهنده گرایش شدید دولت بحرین به اسرائیل و دور شدن از ایران است.

روزنامه صهیونیستی از سفر مسؤولان فدراسیون فوتبال رژیم به بحرین و استقبال رسمی دولت آل خلیفه از این هیأت به عنوان نشانه های پایان دشمنی بحرین و اسرائیل یاد کرد.

کارشناسان اعتقاد دارند عادی سازی روابط به گشایش سفارت و دفاتر نمایندگی در بحرین و سرزمین های اشغالی منجر نخواهد شد اما سفر متقابل وزیران و علما و بازرگانان گسترش می یابد.

آنان با اشاره به دشمنی آل خلیفه با ایران تأکید کردند که معلوم نیست این روابط چه زمانی به صورت علنی آغاز خواهند شد اما مطمئنا مسؤولان بحرین از این روش برای مقابله با ایران استفاده خواهند کرد.

یکی از مقامات بحرینی در گفت وگو با پایگاه میدل ایست ای گفت: برقراری روابط با اسرائیل هیچ مشکلی ندارد بلکه مشکل در روابط با ایران است زیرا اسرائیل تهدیدی برای بحرین به شمار نمی آید و امنیت ما را تهدید نمی کند.

امام جماعت مسجد الرفاع بحرین نیز دستور ممنوعیت سخنرانی ائمه مساجد علیه رژیم صهیونیستی را تأیید کرد.

یکی از خاخام های یهودی که چندی پیش با حمد بن عیسی آل خلیفه دیدار کرده بود، گفت که پادشاه بحرین با قطع روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مخالف است و می خواهد مجوز سفر شهروندان بحرین به سرزمین های اشغالی را صادر کند.

پادشاه بحرین قطع روابط با رژیم صهیونیستی را غیرمنطقی خوانده و بر لزوم گسترش روابط تأکید کرده بود./980/ب902/د

ارسال نظرات