۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۲۷۸۶۲
امام جمعه بابلکنار:

امر به معروف و نهی از منکر از آموزه های قیام عاشورا است

امام جمعه بابلکنار آموزه های مهم قیام کربلا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: در سبک زندگی حسینی سکوت و بی تفاوتی در برابر ظلم و فساد جایی ندارد بلکه باید برای اجرای عملی دین خدا خون خود و بهترین عزیزان را نثار کرد.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار شامگاه امروز در مراسم عزاداری حسینی در مسجد جامع مرزیکلا با اشاره به درس های بزرگ جامعه از قیام حسینی، گفت: سیدالشهدا(ع) به دنیال احیای ارزش های اسلامی در جامعه و مقابل با انحراف بود و لذا با خون خود و بهترین عزیزانش پیروی از فرامین الهی را در صحنه عمل به اثبات رسانید.

وی افزود: پیروی از سیدالشهدا(ع) تنها به گرفتن مجالس روضه و عزا و ریختن اشک نیست بلکه اکسیر بزرگ قیام کربلا، جاری شدن عملی الگوی سبک زندگی حسینی در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه با تشریح سبک زندگی حسینی، خاطرنشان کرد: رهروی عملی در مسیر امام حسین(ع)، دادن هزینه مادی و معنوی برای دین و ارزش های الهی است و تنها کسانی می توانند ادعای پیروی آن حضرت را کنند، که مانند یاران آن حضرت آماده گذشتن از جان، مال و هستی شان در راه خدا باشند.

وی ادامه داد: ماه محرم و عزای حسینی سرمایه بزرگی برای رشد و تعالی جامعه است اما متاسفانه از این ظرفیت عظیم آن چنان بهره گیری نمی شود.

حجت الاسلام بابائیان عافیت طلبی را خارج از روش زندگی حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: زندگی راحت و بدون دغدغه جامعه و ارزش های الهی با سبک زندگی حسینی همخوانی ندارد زیرا عافیت طلبی کاملا در تضاد روش زندگی سیدالشهدا(ع)، است.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد مجلس عزای ماه محرم را تنها به نشستن در مجلس عزای حسینی، عزاداری و خوردن اطعام نذری می بینند اما حاضر نیستند، کوچکترین قدم برای احیای ارزش های الهی و دین خدا بردارند.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه با اشاره به این مطلب که مبارزه با ظلم و فساد از پیام های مهم قیام کربلا است ، تصریح کرد: اگر دینداران و آحاد افراد جامعه جلوی فساد را نگیرند، کم کم فساد با ریشه زدن در بطن جامعه همه جامعه را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: در اثر بی تفاوتی و سکوت مردم در جامعه دوران سیدالشهدا(ع)، مسؤولان نالایق و فاسد مدیریت جامعه را در دست گرفتند و لذا قیام امام حسین(ع) برای اصلاح امت اسلامی بود.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که امروز با شیوه های مدرنی از ظلم در دنیای پیچیده امروز مواجه هستیم، گفت: سکوت در برابر انحراف و ظلم و عدم امر به معروف و نهی از منکر موجب نابودی جامعه و فراگیر شدن فساد و تباهی می شود و هیچ کس در این جامعه در امان نیست.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از آموزه های قیام عاشورا است و باید نخبگان جامعه و مبلغان دینی در اجرای این پیام بلند عاشورا تلاش جدی را در تبیین این فرهنگ انجام دهد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات