۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۸۵۷
استاد حوزه علمیه قم:

حقیقت و باطن ولایتمداری در کربلا تجلی پیدا کرد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که کربلا تجلی ولایتمداری از سوی یاران امام حسین(ع) است، گفت: حقیقت و باطن ولایتمداری در کربلا تجلی پیدا کرد.
حجت الاسلام ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری، استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که قدرت اختیار اساسی ترین امتیاز انسان بر سایر مخلوقات از جمله فرشتگان است، گفت: انسان در چهار جا اجازه ندارد از قدرت اختیار خود استفاده کند.

وی افزود: از آن جایی که انسان مالک آبروی خویش نیست حق ندارد که آبروی خود را در معرض خطر قرار دهد زیرا چیزی که به انسان تعلق ندارد انسان نباید آن را در معرض آسیب و نابودی قرار دهد همانطور که امام حسین(ع) در روز عاشورا به خانواده شهداء و اهل بیت خود فرمودند که بعد از شهادت من هرگز شکایت نکنید و حرفی نزنید که اعتبار و آبروی شما خدشه دار شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین انسان چون مالک ثروتش نبوده و ثروت امانت خدا در دست انسان است، انسان نمی تواند ثروتش را در هر راهی که خواست از جمله راه های حرام مصرف کند و روش های مصرف ثروت در اسلام به وضوح بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری با اشاره به اینکه به خطر انداختن جان نیز مورد تأیید خداوند نیست، تصریح کرد: انسان اجازه ندارد که با وجود داشتن قدرت اختیار جان خود را در معرض خطر قرار دهد.

وی افزود: خداوند به انسان اجازه نداده است که جسم خود را در معرض خطر قرار دهد اما هنگامی که جایگاه امامت و دفاع از حریم امامت و ولایت باشد خداوند اجازه می دهد که انسان از این چهار چیز برای دفاع از حریم  ولایت استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وهب برادر رضایی هارون الرشید بود که در زمان امام کاظم(ع) زندگی می کرد و هارون الرشید روزی وهب را احضار کرد و از او نام شیعیان را خواست و بیان کرد که اگر نام شیعیان را نگویی تو را به زندان می اندازم که وهب به امام کاظم(ع) نامه نوشت و امام کاظم(ع) در زیر نامه او حرف«ج» را نوشت که او فهمید منظور امام کاظم(ع) جنون است پس خود را به جنون زد و بعدها به بهلول معروف شد و برای حفظ آبروی امام کاظم(ع) و شیعیان آبروی خود را فدا کرد.

حجت الاسلام ظهیری افزود: امروز یک دختر جوان به خاطر حفظ آبروی حضرت زهرا (س) می تواند حجاب را رعایت کند و می تواند رنج های زندگی را تحمل کرده و از خواسته های نفسانی و مادی خود کوتاه آمده و زمینه رشد شیعه را در پناه تشکیل خانواده و فرزندآوری فراهم کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرکس که دنیا و آخرت را می خواهد نباید از یاد امام حسین(ع) و زیارت ایشان غافل شود، گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتب انسانی سازی است و پس از کسب معرفت به امام اساسی ترین وظیفه مؤمن دفاع از حریم ولایت و امامت با تمام هستی خویش است همانطور که شهداء و یاران امام حسین(ع) در کربلا پس از معرفت به امام تمام هستی خود را فدای ایشان کردند و در کربلا می توان مطلق و حقیقت  ولایتمداری را مشاهده کرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات