۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۲۷۸۵۴
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي:

۱۲۷ مبلغ در قالب طرح هجرت بلندمدت به روستاهای استان مرکزی اعزام شده اند

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با بیان اینکه ۱۲۷ مبلغ در قالب طرح هجرت بلند مدت به روستاهای استان مرکزی اعزام شده اند، گفت: مبلغین در طرح هجرت بلند مدت روستاها به خوبی توانسته اند نقش آفرینی کرده و مفید واقع شوند.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي

حجت الاسلام شفیعی علی معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه 127 مبلغ در قالب طرح هجرت بلند مدت به روستاهای استان مرکزی اعزام شده اند، گفت: مبلغین در طرح هجرت بلند مدت روستاها به خوبی توانسته اند نقش آفرینی کنند و مفید واقع شوند.

فعالیت 144نفر از طلاب استان مرکزی در طرح بینات

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي ابراز داشت: برنامه اعزام کوتاه مدت از سال 93 آغاز به کار شده است که در سال گذشته 147 نفر در ایام محرم الحرام، 87 نفر در ماه صفر، 125 نفر در ایام فاطمیه و 145 نفر در ماه مبارک رمضان مبلغ اعزام شده است.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به طرح بینات ابراز داشت: 144 نفر از طلاب مراکز حوزه علمیه استان مرکزی در طرح بینات در اماکن، موسسات و مراکز فرهنگی مشغول به تبلیغ دین مبین اسلام هستند.

برگزاری 21 دوره آموزشی ویژه مبلغین هجرت

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با بیان اینکه دوره های آموزشی ویژه مبلغین هجرت در استان مرکزی برگزار شده است، عنوان کرد: 21 دوره آموزشی با موضوعات مخاطب شناسی، روش بیان احکام، روش های جذب جوانان و شیوه های پاسخ به سوالات و شبه شناسی برای مبلغین دین مبین اسلام برگزار شده است.

حجت الاسلام شفیعی گفت: نظارت، سرکشی و ارزیابی از مبلغین هر سه ماه یک بار انجام شده و نقاط قوت و ضعف در قالب یک فرم ارزیابی سالیانه جمع بندی می شود که مبلغین ضعیف تر به مناطق کم جمعیت تر فرستاده می شوند.

16 گروه تبلیغی در استان مرکزی ثبت شده اند

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي ابراز داشت: 16 گروه تبلیغی در استان مرکزی ثبت شده اند که 8 گروه فعال در مناسبت ها وارد استان می شوند و برنامه های تبلیغی دارند.

حجت الاسلام شفیعی اضافه کرد: 780 درخواست از نهادها برای اعزام مبلغ به حوزه علمیه فرستاده شده است که در طرح امین 198 مبلغ در سال گذشته در سطح استان فعالیت داشته اند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي طرح حضور روحانیان در مدارس را یک ضرورتی مهم دانست و بیان داشت: حضور روحانیان کند و در برخی قسمت ها متوقف شده است که به فرمایش آیت الله دری نجف آبادی باید به این مسئله رسیدگی بیشتری شود.

به گزارش رسا، بیش از ۲۳۰ مدرسه امین در سطح استان مرکزی  با هدف نهادینه کردن باورهای دینی دربین دانش آموزان استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات