۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۸۵۱
حجت الاسلام صالحی خوانساری:

حضور همسر و فرزندان سند حقانیت امام حسین در کربلا است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضور همسر و فرزندان سند حقانیت امام حسین(ع) در کربلا است، گفت: کسی نمی تواند به این وسیله ایشان را به دنیا طلبی و حب قدرت محکوم کند.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالحی خوانساری، استاد حوزه علیمه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه همسران امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) برای امت اسلامی در تمامی دوران ها الگو و اسوه ولایتمداری هستند، گفت: امروز دشمنان اسلام با طرح شبهه در مورد اینکه چگونه حضرت زینب(س) بدون شوهر خود در عرصه کربلا حضور داشتند به دنبال تحریف واقعه عاشورا هستند.

وی افزود:دختر وقتی در خانه پدر است پدر بر او ولایت دارد اما پس از اینکه شوهر کرد دیگر پدر بر او اختیار نداشته و باید کارهای خود را به اذن شوهر انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) بانوی مقید به اسلام بودند و هیچ گاه بدون اذن شوهر خانه را ترک نکردند، گفت: ایشان برای اینکه بتوانند در کربلا امام حسین(ع) به عنوان امام عصر خویش را یاری کنند در هنگام ازدواج شرط ضمن عقد و مهریه خود را همراهی امام حسین(ع) قرار دادند و عبدالله بن جعفر نیز این شرط را پذیرفت به همین دلیل حضرت زینب(س) در کربلا بدون اینکه خدشه ای به ولایت همسر خود وارد کنند و امر واجب الهی را زیر پا بگذارند حضور یافتند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری تصریح کرد: زمانی که امام حسین(ع) قصد ترک مدینه را داشتند برای خداحافظی به خانه حضرت زینب(س) رفتند که حضرت زینب (س) هنگامی که متوجه شدند امام حسین(ع) قصد ترک مدینه را دارند شرط خود را در نهایت ادب به عبدالله جعفر یادآوری کردند که عبدالله بن جعفر در پاسخ حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند من و دو فرزندم فدای امام حسین(ع) و اجازه دادند که حضرت زینب(س) و فرزندانش امام حسین(ع) را همراهی کنند.

وی افزود: به این ترتیب شبهه دشمنان در مورد شخصیت عقیله بنی هاشم پاسخ داده می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همسران امام حسین(ع) که در کربلا در کنار ایشان حضور داشتند نیز برای امت الگوی ولایتمداری هستند، گفت: هنگامی که امام حسین(ع) مدینه را ترک کردند 18 روز بود که حضرت علی اصغر متولد شده بودند و مادر ایشان به تازگی از بارداری فارغ شده بودند اما مسافت طولانی و سختی راه سبب نشد که حضرت رباب(س) امام حسین(ع) را همراهی نکند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری تصریح کرد: حضور همسر و فرزندان امام حسین(ع) سند حقانیت ایشان در کربلا است و کسی نمی تواند به این وسیله ایشان را به دنیا طلبی و حب قدرت محکوم کند هر چند که دستگاه یزید بعد از عاشورا قصد داشتند قیام امام حسین(ع) را نوعی از قدرت طلبی و حب دنیا جلوه دهند.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کنند به همین دلیل شایسته نیست که در جامعه اسلامی و در میان شیعیان آن حضرت فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات