۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۲۷۸۴۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل:

سیدالشهدا الگوی تحول آفرین در حوزه فردی و اجتماعی است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل سیدالشهدا(ع) را یک الگوی بزرگ تحول آفرین دانست و گفت: امروز هم به صورت فردی و هم درحوزه اجتماعی، سیاسی و اخلاقی نیازمند دست یابی به معرفت قیام کربلا هستیم .
سید باقر حسینی کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی امروز در جمع اساتید و دانشجویان در این دانشگاه، با تسلیت ایام عزاداری حسینی گفت: عزاداری سیدالشهدا(ع) موجب اتصال معنوی جامعه دینی با اهل بیت(ع) می شود و باید این پیوند در این ایام مستحکم تر شود.

وی افزود: اشک و ماتم در عزای حسینی به تعبیر علما و عرفای بزرگ راه میانبری برای رسیدن به درجات بزرگ معنوی محسوب می شود و این از برکات، عجایب و اثرات معنوی ماتم و عزا بر سالار شهیدان است.

مسؤول حوزه علمیه دانشگاهیان مازندران ماه محرم را ماه افزایش معرفت نسبت به جایگاه امامت و ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: امروز هم به صورت فردی و هم درحوزه اجتماعی، سیاسی و اخلاقی نیازمند دست یابی به معرفت قیام کربلا هستیم و باید در کنار شور حسینی شعور حسینی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از شخصیت های  بزرگ غیر مسلمان به وجود و سیره سیدالشهدا(ع) به عنوان مظهر آزادگی و قیام در برابر ظلم، اقتدا کردند و ایشان را یک الگو و سرمنشا بزرگ تحول آفرین عنوان می کند.

حجت الاسلام حسینی یکی از دلایل پویایی جامعه شیعی را الگوگیری از قیام حسینی بیان کرد و گفت: شهدا و خانواده های آنان امام حسین(ع) و یاران آن حضرت را الگوی خود در مسیر جهاد و شهادت الگو قرار دادند و ایشان مقتدای حقیقی شهدا در طول تاریخ محسوب می شود.

وی دفاع مقدس و جریان دفاع از حریم اهل بیت(ع) در امتداد قیام عاشورا در عصر حاضر بیان کرد و افزود: دفاع مقدس نشانه مظلومیت، صلابت و مقاومت ملت ایران در برابر تمام کفر و استکبار در سراسر عالم بود زیرا کارشناسان حوزه جنگ معترف به پشتیبانی تمام قدرت های استکباری دنیا از صدام در جنگ علیه ما هستند.

استاد حوزه و دانشگاه به تعابیر بلند امام راحل از دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: شکستن ابهت دو ابرقدرت جهان، شناخت دوست از دشمن، اتکا به عناصر مومن و انقلابی در داخل کشور، برداشتن پرده تزویر از چهره نفاق و استبداد و اتحاد و همدلی ملی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

وی نیاز امروز را تبیین روحیه جهادی در بین آحاد جامعه بیان و خاطرنشان کرد: اگر همان مدیریت جهادی دوران جنگ و باور به نیروهای داخلی و قطع امید از کشورهای دیگر نهادینه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با یادآوری مسؤولیت خطیر مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: هر كس در هر جايگاه و مسؤوليتي كه در نظام اسلامی برخوردار است بايد فرصت خدمتگزاري را مغتنم بشمارد و در مسير آرمان های انقلاب با تاسی از قیام عاشورا و در راه شهدا خدمت کند.

وی ادامه داد: عدم تسلیم در برابر دشمنان و سازش در برابر آن ها درس بزرگ قیام حسینی است و کشوری که الگویی چون سید الشهدا(ع) را دارد، هیچگاه سر سازش و تسلیم فرود نمی آورد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات