۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۸۴۳
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی :

واقعه عظیم عاشورا سبب اصلاح جوامع مختلف می شود

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی گفت: قیام سیدالشهدا و واقعه عظیم عاشورا سبب اصلاح جوامع و افراد مختلف و جذب انسان های گوناگون با نگرش و خط فکری های متفاوت به اسلام حقیقی شده است که این امر هدف اصلی امام حسین (ع) از قیام عاشورا است.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سهیل جعفری، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه های ایام سوگواری اباعبداللّه الحسین (ع) در اراک، بیان کرد: ماهیت قیام اباعبداللّه الحسین (ع) یک ماهیت اصلاحی است و به همین علت سبب اصلاح و هدایت عموم مردم از اقشار مختلف می شود.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی  با اشاره به مخالفت بسیاری از دوست داران اباعبدالّله الحسین (ع) با سفر ایشان به کربلا، افزود: اباعبدالله الحسین در پاسخ به این افراد فرمودند: " من برای اصلاح امور امت جدم رسوال الله (ص) از مدینه خارج می شوم تا اسلام ناب محمدی و قرآن را برای مردمی که راهی غیر از راه اهل بیت عصمت و طهارت انتخاب کرده اند تبیین کنم" و این امر نشان دهنده هدف ابا عبدالله الحسین (ع) در جذب عموم مردم بوده است.

قیام سیدالشهدا سبب جذب انسان ها شده است

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: قیام سیدالشهدا و واقعه عظیم عاشورا سبب اصلاح جوامع و افراد مختلف و جذب انسان های گوناگون با نگرش و خط فکری های متفاوت به اسلام حقیقی شده است که این امر هدف اصلی امام حسین (ع) از قیام عاشورا نیز است.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی ابراز داشت: تاریخ اسلام شاهد تحول درونی بسیاری از افراد آشنا با قیام اباعبداللّه الحسین بوده است زیرا افرادی که با تحقیق و پژوهش در مورد هدف حقیقی اباعبداللّه الحسین پی به راستی و درستی این امام بزرگوار و مظلومیت اهل بیت ایشان  می برند در تمامی مراحل زندگی خود اباعبدالله الحسین را الگو و اسوه خود قرار می دهند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه افزود: درون چنین اشخاصی انقلابی بزرگ و عمیق پدید آمده است که در نتیجه به راه راست هدایت شده اند و تغییری شگرف در روش زندگی آنان ایجاد شده است و در این میان می توان از شهید شاهرخ ضرقام که لقب حر انقلاب را دارد نیز نام برد.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی  اضافه کرد: شهید ضرغام با وجود اعمال ناشایست خود در گذشته راه زندگی خویش را تغییر داده و با آشنایی با سیدالشهدا (ع) و امام خمینی (ره) رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی مسیر پیروی از ائمه معصومین (ع) را روش زندگی خود قرار دادند و به انقلاب اسلامی پیوستند و سپس در  درگیری‌های استان کردستان و درگیری‌های خوزستان با گروه خلق عرب شرکت کرد و فرماندهی ارتش و گروهان‌های داوطلب مردمی را نیز بر دوش داشت و در عملیات پاک‌سازی جادهٔ آبادان-ماهشهر گلولهٔ تیربار تانک به سینه‌اش خورد و به درجه رفیع شهادت رسید.

وی با اشاره به تاثیر عمیق و به سزای امام حسین و قیام خونین کربلا در زندگی عموم مردم جامعه اسلامی بیان داشت: با شروع محرم جامعه اسلامی شاهد مشکی پوشیدن عزاداران حسینی، نصب پرچم و پخش نذورات محبان سیدالشهدا (ع) است که نشان از شیفتگی و علاقه عموم مردم جامعه اسلامی به امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان است.

جنبه های بین المللی و فرا دینی امام حسین (ع)

حجت الاسلام جعفری با اشاره به جنبه های بین المللی و فرا دینی امام حسین (ع) و قیام ایشان، بیان داشت: عموم مردم جامعه از جمله برادران سنی و مسیحی نیز در سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) شرکت میکنند که نمایانگر جنبه فرا دینی و ملیتی قیام امام حسین (ع) است که افراد مختلف با ویژگی های متفاوت را به خود جذب کرده و آنان را به راه راست هدایت می کند.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی  در ادامه لازمه این تغییر درونی را شناخت، تفکر و آگاهی کامل در این عرصه دانست و افزود: تنها زمانی که با معرفت عمیق به شناخت امام حسین (ع) پرداخته شود، شخص راه حق و باطل را تشخیص می دهد و قدم در مسیر درست می گذارد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات