۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۲۷۸۴۱
آيت الله نمازي:

جوانها را به سلاح معرفت و خدا شناسي مسلح كنيم

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: ما در نظام اسلامي هيچ راهي نداريم به غير اينكه جوانها را به سلاح معرفت و خدا شناسي مسلح كنيم تا به جايي برسند كه گناه در ذات آنها تلخ باشد در غير اين صورت با زور نمي توان كسي را تربيت كرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در آيين توديع و معارفه رييس دادگستري و دادستان عمومي و انقلاب كاشان در دانشگاه كاشان، گفت: عاشورا شجره طيبه اي است كه هرشاخه اي از آن  بايد در يك سازمان و نهاد قرارداشته باشد.

وي با اشاره به اينكه عاشورا به زندگي ما متصل است اما حواس ما نيست، گفت: همه نهاد ها و سازمانها در رابطه با عاشورا جريزه اي فعاليت دارند در حالی كه تمامي سازمانها و نهادها اجزا وابسته و پيوسته اي هستند كه از مكتب عاشورا الهام مي گيرند و همه بايد  تفكركربلايي و عاشورايي داشته باشند تا به نتيجه برسند.

آيت الله نمازي، اظهار داشت: گناه نكردن در مديريت سياسي نظام اسلامي يك اصل است و انساني كه به تكليف و بلوغ مي رسد بايد پاك زندگي كند و اهل گناه و تبعيض و ريا نباشد و هر چيزي در جايگاه تعريف شده خودش باشد و همانگونه كه در قانون اساسي نيز به آن اشاره شده است پيشگيري مقدم بر درمان است.

به گفته وي، بايد تدبيري اتخاذ شود تا در نظام توحيدي و نظام اسلامي ايران، نوجوانان و جوانان به درجه اي از بلوغ و معرفت برسند كه گناه نكنند، بنابراين اگر اين تدبير اجرايي شود نيازي به قوه قضائيه و دادگستري و دادستان و قاضي و وكيل نخواهد بود، اما تا رسيدن به مرحله فاصله زيادي داريم.

آيت الله نمازي، با تأكيد براينكه، وظيفه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه هاي علميه، تربيت جواناني است كه اهل معرفت باشند است، خاطرنشان كرد: اين كار هرچند سخت است اما امكان پذير است.

به گفته وي، اگر انسان عارف به خدا شد، چشم طمع به مال و جان و ناموس ديگران ندارد و مشكل ديگران نيز در همين يك كلمه است و همه انبيای الهي براي همين يك كلمه و دعوت جامعه به بندگي خدا آمدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري افزود: تجربه نشان داده است با نيروي نظامي و انتظامي و دستگاه هاي اطلاعاتي نمي توان از وقوع جرم و جنايت و گناه جلوگيري كرد كه اگر اين كار امكان پذير بود تا كنون كشورهاي غربي و آمريكا كه پيشرفته ترين دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي و پليسي را دارند، بيشترين جرم و جنايات را نداشتند.

آيت الله نمازي، افزود: بشر موجودي داراي اراده و اختيار و آزاد بر سردو راهي شكور است كه يا ايمان  بياورد و يا كفر بورزد، چرا كه با زور نمي توان كسي را تربيت كرد و اين معرفت و آگاهي است كه انسانها را در جاي خودش تعريف كرده است.

به گفته وي، ما در نظام اسلامي هيچ راهي نداريم به غير اينكه جوانها را به سلاح معرفت و خدا شناسي مسلح كنيم و به جايي برسند كه گناه در ذات آنها تلخ باشد در غير اين صورت با زور نمي توان كسي را تربيت كرد.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه، معرفت الله تنها  فرمول رشد و تعالي جامعه توحيدي است، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه هاي علميه همه بايد آماده باشند و نوجوانان و جوانان را به گونه اي تربيت كنند كه فكر گناه نكنند.    

در ادامه احمد خسروي وفا مديرکل دادگستري استان اصفهان با اشاه به اينكه در شش ماهه نخست امسال 400 هزار پرونده در استان اصفهان مختومه شده است، گفت: در اين مدت به همين اندازه نيز پرونده وارد دستگاههاي قضايي استان اصفهان شده است.  

به گفته وي بيشترين اين پرونده ها به دادگستري و شوراهاي حل اختلاف وارد شده است و کارکنان دادگستري استان اصفهان تلاش مي کنند زمان دادرسي ها را کوتاه تر کنند تا سرعت بيشتري در رسيدگي به پرونده ها ايجاد شود.

خسروي وفا، يادآور شد: در استان اصفهان با کارهاي خوبي که در دستگاه قضايي انجام شده است برخي از جرائم از جمله سرقت ها کاهش چشمگيري داشته است.

وي با اشاره يه اينكه کارکنان قضايي استان اصفهان چندين برابر ظرفيت خود کار مي کنند، گفت: بر اساس استاندارد جهاني در برابر هر يكصد هزار پرونده بايد بيست قاضي وجود داشته باشد اما به علت مضيقه هايي که براي دستگاه قضايي قائل شده اند و هنوز هم ادامه دارد اين رقم در استان اصفهان در برابر هر يكصد هزار پرونده يازده نفر است.

مديرکل دادگستري استان اصفهان در ادامه مهمترين وظيفه دستگاه قضايي کشور را  اقامه حدود الهي است يعني همان راه و مسيري که امام حسين(ع) انتخاب كرد دانست و افزود: فلسفه وجودي نظام جمهوري اسلامي که توسط امام راحل بنيانگذاري شد، ادامه قيام امام حسين(ع) است.

لازم به ذكر است، دراين مراسم  محمد تكبيرگو به عنوان دادستان جديد شهرستان كاشان و سيروس افضلي به عنوان رييس دادگستري شهرستان كاشان معرفي شدند و از زحمات سجودي و آقايي دادستان و رييس سابق دادگستري شهرستان كاشان تقدير شد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات