۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۸۳۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

اعزام ۱۴۰۰ روحانی به مناطق مختلف مازندران/ ضرورت تقویت حضور روحانیت در روستاها

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان از اعزام هزار و 400 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با بیان این که ماه محرم یک ظرفیت ارزشمند تبلیغی برای روحانیت است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله در ماه محرم مبلغان بومی و غیر بومی از قم و مشهد را به منظور تبلیغ به مناطق مختلف استان به ویژه روستاها اعزام می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی باید از ظرفیت تبلیغی ماه محرم در جهت تبیین و تشریح صحیح اهداف نهضت حسینی در جامعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام ناب در جامعه امروز عزت و اقتدار دارد به برکت ماه محرم و عزاداری حسینی است که باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که بقا و ماندگاری اسلام ناب را در گرو زنده نگه داشتن نهضت حسینی و فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان تلاش کردند در طول قرن ها نورانیت حسینی را در جامعه خاموش کنند اما به برکت اهل بیت(ع) و تلاش های علما و بزرگان دینی این نور هر روز ظلمات و تاریکی ها را روشن کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین در سایه نهضت حسینی قدرت گرفت و جهانی شد، بیان داشت: اگر امام حسین(ع) علیه فساد و تزویر قیام نمی کرد و جاودانه نمیشد امروز نیز دین مبین اسلام جایگاه واقعی خود را نداشت و در میان موجی از تحریف ها به ما می رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمن برای تحریف در دین هر چه در توان داشت به کار گرفت، خاطرنشان کرد: اما آرمان ها و ارزش های عاشورایی مانع از تحقق اهداف دشمن در تحریف دین شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دین عامل عزت و اقتدار جامعه است، گفت: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در 38 سال اخیر برای نابودی دین و ارزش های انقلابی سرمایه گذاری های گسترده ای انجام دادند، اما حقانیت دین و انقلاب مانع از تحقق توطئه دشمنان علیه دین و انقلاب شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان بر ضرورت حضور یک  روحانی در این مساجد تأکید کرد و افزود: متأسفانه تعداد روحانیان موجود در استان پاسخگوی نیاز همه مساجد استان نیست و باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تأمین نیازهای معنوی و دینی مردم بهره گیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت نقش بسیار مهمی در معرفت افزایی برنامه ها و عزاداری های حسینی بر عهده دارد، گفت: باید تلاش شود تا مراسم عزاداری ماه محرم علاوه بر بعد ظاهری از نظر غنا و محتوا نیز تقویت شود و این رسالت مهم بر عهده روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید معرفت حسینی در عزاداری های ماه محرم بیشتر تقویت شود، افزود: تنها برگزاری مراسم و اشک ریختن کافی نیست بلکه باید در کنار همه این مسائل، راه و منش امام حسین(ع) در همه امور زندگی ما ساری و جاری شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عزاداری های حسینی باید با شور و شعور حسینی همراه باشد، تصریح کرد: امام حسین(ع) راه و مسیر صحیح زیستن را به بشریت نشان داده و کسی سعادتمند و رستگار است که در مسیر نهضت حسینی گام بردارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغان اعزامی به مناطق روستایی، مساجد و تکایای استان در دهه نخست ماه محرم خواهد بود، گفت: یکی از مهم ترین رسالت های روحانیان اعزامی آگاه سازی مردم نسبت به نهضت و قیام امام حسین(ع) و تبیین درس ها و عبرت های عاشورایی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که فراموش شدن اهداف و آرمان های نهضت قیام امام حسین(ع) در جامعه امروز مهم ترین خواسته دشمنان اسلام است، گفت: امروز باید از ظرفیت منبر و خطابه به عنوان رسانه های هزار ساله شیعه در جهت تبیین صحیح نهضت حسینی و تقویت آرمان ها و ارزش های آن در جامعه بهره گیریم.

وی، روشنگری و آگاهی بخشی را یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف مهم روحانیت در طول تاریخ برشمرد و گفت: حضور مستمر و همیشگی روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف مانعی بزرگ در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام و انقلاب بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بزرگترین مبلغان قیام عاشورا بودند، گفت: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های این بزرگان دین نبود امروز نهضت حسینی جایگاه امروز نداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را از جمله دیگر اهداف قیام حسینی یاد کرد و افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان به شهادت رسیدند تا دین و اسلام ناب برای همیشه زنده و ماندگار باقی بماند و دستخوش تحریف و توطئه دشمنان نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای رسوخ بدعت و خرافه در عزاداری های حسینی، رسالت  مبلغان دینی و روحانیت را در جلوگیری از ورود این آسیب ها به عزاداری های حسینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مبلغان دینی باید با آگاه کردن هیأت های مذهبی از ورود بدعت و خرافه در عزاداری های امام حسین(ع) جلوگیری کنند.

وی، از خواندن اشعار بی محتوا از سوی برخی مداحان جوان به عنوان یکی از این آسیب ها نام برد و ادامه داد: نباید برای جلب توجه بیشتر مردم و گریاندن آنان اینگونه اقدامات ضربه زننده به ماه محرم انجام شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات