۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۸۳۴
عضو ارشد حزب الله:

حزب الله در حال فراهم کردن مقدمات دفن داعش است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به نزدیک بودن شکست تروریست ها در سوریه گفت: حزب الله در حال فراهم کردن مقدمات دفن داعش است.
شیخ نبیل قاووق معاون رییس اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسم عزای حسینی که در منطقه بنت جبیل برگزار شد، اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نشان دهنده ناکامی پروژه رژیم در این کشور توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به این دلیل مجبور شد از چهره اصلی خود به عنوان حامی داعش و جبهه النصره رونمایی کند.

وی افزود: این مساله سبب روشن شدن بسیاری از واقعیت ها شد و درستی و مشروعیت مواضع ما در جنگ با پروژه صهیونیستی را به همگان روشن ساخت.

عربستان همدست رژیم صهیونیستی است

این روحانی لبنانی تصریح کرد: متاسفانه اتحادیه عرب و دولت های عربی در قبال این حملات صهیونیست ها علیه سوریه سکوت اختیار کرده اند. این در حالی است که عربستان سعودی در این حملات با رژیم صهیونیستی همدست است.

وی اظهار داشت که سوریه پس از 7 سال جنگ بی نتیجه، امروزه با دعوت و حمایت عربستان سعودی با جنگی خارجی روبروست اما محور مقاومت به ویژه حزب الله در حال فراهم کردن مقدمات دفن داعش در سوریه است.

حجت الاسلام قاووق ادامه داد: نیروهای قهرمان مقاومت در روزهای عاشورا در خط مقدم در دیرالزور و البوکمال حضور دارند تا کار داعش را یکسره کرده و داعش و پروژه آن را دفن کنیم.

اقدرت مقاومت از وابستگی به امام حسین(ع) نشأت می گیرد 

وی با اشاره به نزدیک بودن شکست کامل داعش تأکید کرد: این پیروزی تنها زمانی محقق می شود که امارت جبهه النصره در ادلب به پایان برسد چرا که این امارت، خطر مستقیمی برای امنیت و ثبات لبنان و لبنانی ها به شمار می آید و نمی توان مرزهای لبنان را در پرتو وجود پایگاه های داعش و جبهه النصره در سوریه حفظ کرد.

عضو ارشد مقاومت نبرد با تروریست ها در سوریه را عامل حمایت از وطن و ملت برشمرد و گفت: هر چه حزب الله به پیروزی دست یابد بر قدرت و جایگاه آن در معادلات داخلی و منطقه ای و استراتژیکی افزوده شده و نگرانی های صهیونیست ها و خشم و غضب آمریکا بیشتر می شود و بر این اساس شاهد تحریم های بیشتر علیه حزب الله هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای تضعیف مقاومت بی فایده است زیرا قدرت مقاومت در پول و لیست های بین المللی نیست بلکه از وابستگی به امام حسین(ع) و کربلا نشأت می گیرد.

عدم حل پرونده آوارگان سوری به لبنان ضرر می زند

عضو شورای مرکزی حزب الله پرونده آوارگان سوری را خطری برای همه لبنانی ها عنوان کرد و افزود: تاخیر در حل این پرونده به ضرر لبنان است به ویژه اینکه برخی افراد و جریان ها درصدد اسکان دائمی آنان در لبنان هستند. لبنان در حال حاضر بهای سیاست های اشتباه کسانی را پرداخت می کند که در برابر حل این پرونده سنگ اندازی می کنند.

وی از مواضع رییس جمهور لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد و بیان داشت: مواضع میشل عون از مصالح ملی و  اراده لبنانی ها نشأت می گیرد. وی نشان داد رییس جمهور مقاوم و شجاع است که مصالح کشورش را معامله نمی کند./980/ب902/د

ارسال نظرات