۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۸۲۷
معاون بنیاد مهدی موعود:

عاشورا عَلَم و پرچمی برای احیای دین بود

حجت الاسلام کفیل گفت: بالا نگهداشتن عَلَمی که امام حسین آن را بلند کرد مقدمه‌ای برای بلند شدن یک عَلَم دیگر به دست حضرت ولیعصر(عج) است.
حجت الاسلام کفیل تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران در اولین روز ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق کفیل معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود در روز سوم ماه محرم ۹۶ بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران، گفت: یکی از غصه‌های جدی اهل برزخ و حتی اولیا و خوبان خداوند در برزخ، پیوند کم آنها با وجود نورانی امام حسین(ع) است. هر اندازه که در مراسم‌های عزاداری ایشان شرکت کرده‌ باشیم عظمت آن در قیامت واضح می‌شود.

وی افزود: حادثه عاشورا عَلَمی برای احیای دین بود که نقش اصلی آن به دست جامعه مسلمین بود و وجود نورانی امام حسین(ع) با وجود یاران توانستند این پرچم را بالا ببرند و گام مهمی برای احیای دین بردارند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود در ادامه اظهار داشت: رسالتی که به دنبال واقعه عاشورا بر عهده پیروان مکتب امام حسین(ع) گذاشته شده، این است که عَلَم و پرچم اسلام را بالا نگهدارند، به همین دلیل در عزاداری امام حسین(ع) قید و شرط خاصی وجود ندارد و خداوند تبارک و تعالی نیز جدا در آن سرمایه‌گذاری کرده یعنی حتی در عزاداری امام حسین(ع) شرط اخلاص و تقوا نیامده است زیرا قرار بر این است که این پرچم به هر طریقی بالا بماند.

وی بیان داشت: بالا بودن عَلَم و پرچم دین، نشانه احیای دین است، بقای تمام ادیان به گونه‌ای به عاشورا پیوند خورده است و خداوند نیز روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده است و در مهمترین روز سال که روز عرفه است خداوند می‌فرماید ابتدا به زائر امام حسین(ع) توجه می‌کنم.

حجت الاسلام کفیل در ادامه اظهار داشت: در جامع روایی قیودی که برای عاشورا مطرح می‌کنند اصلا وجود ندارد. خداوند تبارک و تعالی برای حج استطاعت را شرط قرار داده اما برای زیارت امام حسین(ع) هیچ شرطی ندارد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود ابراز داشت: اگر غدیر و ثمرات تلاش‌های پیغمبر اکرم(ص) باقی مانده همه مربوط به واقعه عاشورا است. عاشورا بستری برای ظهور امام عصر(عج) است و هیچ چیزی به اندازه عزاداری برای امام حسین(ع) ظهور را نزدیک نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بالا نگهداشتن عَلَمی که امام حسین آن را بلند کرد مقدمه ای برای بلند شدن یک علم دیگر به دست حضرت ولیعصر(عج) است. هر چه عزاداری‌ها و مراسمات ائمه توسعه بیشتری پیدا کند، برکات آن نیز بیشتر می‌شود./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات