۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۸۱۸
رییس ستاد اجرای فرمان امام:

اقتدا به شهدا تنها راه پیشرفت و اقتدار کشور است

رییس ستاد اجرای فرمان امام(ره) گفت: ما اگر می‌خواهیم پیشرفتی داشته باشیم و به اقتدار برسیم باید راه شهدا را ادامه بدهیم و به آنها اقتدا کنیم.
هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمد مخبر دزفولی رییس ستاد اجرای فرمان امام(ره) امروز یکشنبه (دوم مهرماه) در نخستین یادواره شهدا و ایثارگر داروساز کشور که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با تسلیت ایام ماه محرم و با بیان اینکه اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی هم رخ نمی‌داد اظهار داشت: عراق با حمایت از قدرت‌های بزرگ جنگ را علیه ما آغاز کرد و در جاهایی که عراق نمی‌توانست کاری انجام بدهد سایر کشورها وارد می‌شدند و سکوهای نفتی ما را بمباران می‌کردند.

وی در واکنش به سخنان اخیر ترامپ گفت: این رفتار‌ها نشان دهنده آن است که ترامپ ضعیف و به اهداف خود نرسیده است و این اثارت خون شدا است که  او اینگونه سخن می‌گویند . ما اگر می‌خواهیم پیشرفتی داشته باشیم و به اقتدا ر برسیم باید راه شهدا را ادامه بدهیم و به آنها اقتدا کنیم.

رییس ستاد اجرای فرمان امام(ره) یادآور شد: زمانی که غرب به دنبال این بود که ایران را حامی تروریست نشان  بدهد  شهید حججی با استقامت و شجاعتی که داشت تمام برنامه‌های آنها را خراب کرد.

همچنین در این مراسم ایرج فاضل رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دفاع مقدس تجربه بزرگی برای جامعه پزشکی کشور بود گفت: جنگ شوم است و ویرانی را به همراه دارد این جنگ هشت ساله درس بزرگی برای ملت ما و رشته‌های پزشکی به همراه داشت.

وی گفت: در اوایل جنگ امکانات به حدی کم بود که مجروحان با یک زخم ساده یه شهادت می‌رسیدند. بر همین اساس برای جلوگیری از تعدا بیشتر افرادی که شهید می‌شوند بیمارستان‌های صحرایی در خط مقدم ایجاد شد.از این طریق زخم‌های کوچک در خط مقدم مداوا و افرادی که زخم‌های بزرگی داشتند به جبهه عقب منتقل می‌شدند.در بیمارستان‌های صحرایی حتی یک ایست قلبی احیا شد و او اکنون از فرماندهان سپاه است.

در این مراسم همچنین سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از سخنان خود با  بیان این که در این جلسه یاد و خاطره شهدایی زنده می‌شود که دنیا را رها کردند و مسؤولیت ملی و اجتماعی خود را به نحو احسن به پایان رساندند گفت: این را بدانیم که امروز روز انجام کارهای بزرگی است که ارزش آن کمتر از کار رزمندگان اسلام نیست؛ مشکلات پیچیده‌تر شده و دشمنان در حوزه دارو سازی نیز اقداماتی داشته‌اند. زنده نگه داشتن یاد شهدا برای تذکر به خودمان است./816/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات