۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۸۱۴

سخنرانی رییس قوه قضاییه در دانشگاه امام صادق

رییس قوه قضائیه گفت: با وجود مدرنتیه و سکولاریسم هنوز معنویت در دنیا کم رنگ نشده است، حتی جامعه شناسان غربی هم بر این موضوع تصریح دارند.
               صادق آملی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاء امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: امیدوایم که دانشگاه امام صادق(ع) با راه اندازی گروه‌های علمی و پژوهشی، برای سایر دانشگاه‌ها مرجع علمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات هیات امنای دانشگاه  برای رفع مشکلات دانشگاه جلساتی را برگزار کند، عنوان کرد: دانشگاه امام صادق(ع) بر مبنای راهبردهای رهبر معظم انقلاب نیاز به توسعه مالی دارد که متاسفانه دولت‌ها هم علاقه‌ای برای کمک به این محفل علمی ندارند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: باید دانشگاه امام صادق(ع) مرجعیت علمی داشته باشد چراکه در این دانشگاه استادان و دانشجویان با استعداد، متدین، با اخلاق مشغول به تدریس و تحصیل هستند، امیدکه با کمک دولت و مجلس با استفاده از منابع مازاد، کمک کنیم که این دانشگاه به اهداف خود برسد.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه مساله اخلاق بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در دانشگاه امام صادق(ع) دانشجویانی فارق التحصیل می‌شوند که بسیاری از آنها چهره‌های شاخص و با اخلاق هستند.

وی افزود: با وجود مشغله زیاد در قوه قضائیه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب و با توجه به علاقه بنده نسبت به ایشان پذیرفتم که در دانشگاه امام صادق(ع) خدمت داشته باشم، که اگر شما هم به جای من بودید حکم ولی امر مسلمین را اطاعت می‌کردید.

آیت الله آملی لاریجانی درباره امنیتی رفتار کردن دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: بنده هم به این مساله علاقه ندارم اما این مصوبه شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور است که بر اساس مسائل و مصالحی در نظر گرفته شده است.

رییس قوه قضا درباره معنویت در نقاط دیگر دنیا، بیان داشت: طی چند قرن اخیر یکی از اقتضائات مدرنیته سکولاریسم یا دین زدایی بود اما با این وجود هنوز معنویت در دنیا کم رنگ نشده است، ما این مطلب را بر اساس علایق دینی خود بیان نمی‌کنیم بلکه حتی جامعه شناسان غربی هم بر این موضوع تصریح دارند.

وی بااشاره به کتاب « نفی سکولاریسم جهان» اظهار داشت: این کتاب برای بعد سال 2 هزار است که نویسنده آن اذعان دارد امروز جهان به سمت سکولاریسم نمی‌رود، و در دنیای غرب که علیه اسلام تبلیغ می شود مردم و حتی فیلسوفان آنها بیشتر به سمت و سوی دین گرایش پیدا می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما باید بر روی کیفیت تبلیغی خود درباره دین کار کنیم تا بتوانیم خلاء دینی و معنوی بشر امروز را پاسخگو باشیم، در این زمینه باید سه مقوله فهم دین، تبلیغ صحیح دین و دخالت در امر اجرای درست دین را در نظر بگیریم./۸۰۷/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات