۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۲۷۸۰۸
همزمان با ماه محرم صورت می گیرد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام محرم در ۱۳ بقعه و امامزاده شاخص استان اجرایی می شود.
حجت الاسلام جوانبخت

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به رسالت اوقاف و امور خیریه در خصوص اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش اظهار کرد: براین اساس هرساله در ایام ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) ، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا ، تقویت باورهای دینی ، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع) ، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام راحل  و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام جوانبخت تاکید کرد: ویژه برنامه های ایام ماه محرم تحت عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» همزمان با سراسری کشور در سطح 13 بقعه متبرکه و امامزاده  در استان وبا شعار" کرامت ما شهادت است" از اول مهر آغاز شده است .

وی اعزام مبلغ را از برنامه های محوری  طرح سوگواره بصیرت عاشورایی نام برد و گفت: در همه بقاع مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به منظور برپایی عزاداری صحیح و زدودن آسیب های عزاداری و پاسخگویی به شبهات وسوالات دینی مردم روحانی حضور دارد.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به ایجاد عرصه های جدید در زمینه تبلیغ، برپایی خیمه های معرفت را از تاثیرگذارترین ابزارهای تبلیغی امروز برشمرد و گفت: در ایام محرم خیمه معرفت در امامزادگان شاخص استان دایر می شود  که در این خیمه ها مسائلی از قبیل پاسخگویی به سوالات و شبهات محرم، گفتمان های دینی برای برادران و خواهران جوان و نوجوان، غرفه های ویژه کودکان و نوجوانان و مباحث آسیب شناسی عزاداری مطرح می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری تجمع سراسری  لبیک یا حسین(ع) و همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد و افزود: همایش نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل در روز 5 مهرماه باحضور نوجوانان  از دیگر برنامه های این اداره کل در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حجت الاسلام جوانبخت همچنین برگزاری همایش ویژه بانوان با عنوان رهروان زینبی (س) در عضر روز 12 محرم را از دیگر برنامه های این طرح ملی برشمرد.

وی یکی از برنامه های محوری را تاکید بر اقامه نماز جماعت در ظهر تاسوعاوعاشورای حسینی دانست و اقامه نماز جماعت باشکوه به خصوص نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورا، برنامه ختم قرآن و برپایی محافل انس با قرآن در مراسم و محافل عزاداری وتولید محصولات نمایشگاهی ، توزیع کتاب مسابقه رسم خط کربلا وکتاب تحلیل جامع زندگی 250 ساله ائمه (ع) را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد./936/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات