۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۷۹۷
سفیر عراق:

بیش از ۲.۵ میلیون ویزا برای زائران اربعین صادر شد

سفیر عراق در ایران بابیان اینکه ایران یار و غم‌خوار تمام مسلمانان جهان است، گفت: اگر کشور ایران نباشد ما نمی‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم به‌نوعی هیچ عملیاتی موفقیت‌آمیز نخواهد بود مگر اینکه مردم و بسیج در آن شرکت کنند.
سفیر عراق در ایران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، سید راجح الموسوی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 96-97 موسسه آموزش عالی علوم و معارف که در سالن همایش‌های دانشگاه اصول دین برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند ماه محرم یک مناسبت بین‌المللی بوده که می‌توان درس‌های مهمی از آن گرفت.

وی بابیان اینکه ماه محرم سبب اتحاد بین مسلمانان شده است، افزود: پیاده‌روی کیلومترها راه در اربعین حسینی، نشان از امنیت و حریت مسلمانان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

سفیر عراق در ایران حوزه علمیه قم را مبین اندیشه ولایی معارف اسلامی خواند و عنوان کرد: نام کشور ایران و امام خمینی (ره) به‌نوعی با یکدیگر به هم‌آمیخته شده است.

موسوی با اشاره به اینکه کشور ایران یار و غمخوار تمام مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: کشور ایران چه از نظر دفاعی و چه از نظر علمی به تمام معضلات دنیای اسلام از جمله کشور عراق کمک می‌کند و از این بابت کشور عراق همیشه مدیون ایران است.

وی ایران را قلب مسلمانان جهان نامید و ابراز کرد: همان‌طور که امام خمینی (ره) بیان کردند وای بر فردی که صدای مسلمانی را بشنود و به او کمک نکند، کشور ایران همواره گوش به صدا برای کمک کردن به مسلمانان جهان است.

سفیر عراق در ایران به انقلاب ایران اشاره و بیان کرد: فقط فردی می‌تواند همه کارهایی که امام (ره) برای کشور ایران کرد، انجام دهد که متصل به خداوند باشد. دشمنان در تلاش‌اند که هویت ما را از بین ببرند اما ما با کمک خداوند توطئه دشمنان را از بین خواهیم برد، همچنین ما به ایران افتخار می‌کنیم که در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند و این در حالی بوده که به همه دنیا این ماجرا ثابت‌شده است.

موسوی بابیان اینکه کشور ایران همیشه مورد اتهام بوده که به تروریست‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر کشور ایران نباشد ما نمی‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم به‌نوعی هیچ عملیاتی موفقیت‌آمیز نخواهد بود مگر اینکه مردم و بسیج در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر کربلا کوچک بوده اما ظرفیت جمعیت ده‌ها میلیونی را دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون 2.5  الی سه میلیون ویزا برای زائران اربعین حسینی صادرشده است./۹۶۹/۱۰۳/خ

ارسال نظرات