۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۷۹۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

ضرورت تقویت و گسترش برنامه های فرهنگی در شوراهای حل اختلاف خوزستان، افتتاح نمایشگاه عکس طریق ماندگار در اداره ارشاد خوزستان، انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و اکران مستند هوخ نور در رامهرمز چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رییس شوراهای حل اختلاف خوزستان در جلسه مشترک فرهنگی معاونت فرهنگی دادگستری کل و شوراهای حل اختلاف استان با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر معاونت فرهنگی دادگستری با واحد فرهنگی شوراهای حل اختلاف خوزستان ابراز داشت: باید با تعامل سازنده و همکاری بیشتر با معاونت فرهنگی دادگستری کل استان کارها و برنامه های فرهنگی شوراهای حل اختلاف خوزستان توسعه و گسترش پیدا کنند.

رییس شوراهای حل اختلاف خوزستان افزود: اعتبارات مالی امور فرهنگی و روابط عمومی شوراها ضعیف بوده و لازم است که مسؤولان مرکز شوراهای حل اختلاف کشور بودجه فرهنگی و روابط عمومی شوراهای استان ها را افزایش دهند تا شاهد تحولات خوبی در توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و همچنین گسترش برنامه های فرهنگی در شوراهای حل اختلاف باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به عملکرد مطلوب واحد فرهنگی و روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته واحد فرهنگی و روابط عمومی شوراهای حل اختلاف خوزستان در کشور رتبه خیلی خوبی داشت که امیدواریم در سال جاری با برنامه ریزی های خوب و تلاش های مضاعف رتبه عالی در سطح شوراهای کشور کسب نماید.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاونت فرهنگی دادگستری کل خوزستان تشکیل شورای حل اختلاف را براساس موازین دین و شرع دانست و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف مبنای دینی و شرعی دارد و باید تلاش شود نظام قضایی کشور بر اساس صلح و سازش صورت بگیرد

معاون فرهنگی دادگستری کل خوزستان ابراز داشت: شوراهای حل اختلاف خوزستان اهمیت ویژه ای دارند از جمله اینکه مردم این استان بیشتر به صلح و سازش نسبت به مبانی حکمی و قضایی تمایل دارند و از ویژگی دیگر این است که خوزستان در تشکیل و راه اندازی شورای حل اختلاف بانی این نهاد بوده است.

این مقام مسؤول بر تقویت برنامه های فرهنگی شوراهای حل اختلاف استان تاکید کرد و گفت: باید در کارهای فرهنگی برنامه ارائه شود و لازم است با تعامل و همکاری بیشتر کارها و برنامه های فرهنگی شوراهای حل اختلاف خوزستان رشد کند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی خواستار تشکیل شورای فرهنگی،کانون قرآن و راه اندازی نشریه ویژه فعالیت های شوراهای حل اختلاف خوزستان شد.

 وی تصریح کرد: با تشکیل و راه اندازی شورای فرهنگی،کانون قرآن و نشریه ویژه فعالیت های شوراهای حل اختلاف استان می توانیم در زمینه های مختلف فرهنگی پیشرفت خوبی داشته باشیم و در سطح کشور به عنوان استان موفق و صاحب ایده های فرهنگی معرفی شویم.

معاون فرهنگی دادگستری کل خوزستان در ادامه از برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک بین معاونت فرهنگی دادگستری کل استان و شوراهای حل اختلاف خوزستان خبر داد.

افتتاح نمایشگاه عکس طریق ماندگار در اداره ارشاد خوزستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس طریق ماندگار با حضور مدیر کل و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز در نگارخانه این اداره گشایش یافت.

در این نمایشگاه پوستر و عکس با موضوع هفته دفاع مقدس در نگارخانه‌ اداره کل برپا شده است و در آن 25 قطعه تصویر از مناطق عملیاتی، اقدامات و کمک ‌رسانی‌ در هشت سال دفاع مقدس به قاب تصویر درآمد.

این نمایشگاه از امروز تا پایان هفته دفاع مقدس دایر است و علاقه ‌مندان می‌ توانند در ساعات اداری از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین لازم به ذکر است، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و کانون تاتر انقلاب و دفاع مقدس همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس آیین تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس و راهیان نور خوزستان در محل تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

در این مراسم، از پوستر دومین همایش نمایشنامهخوانی دفاع مقدس خوزستان و همچنین پوستر نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی که در پایانه مرزی چذابه برگزار می شود، رونمایی شد.

انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی حکمی حمید بهداروندی را به سمت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند منصوب کرد.

در حکم حمید بهداروندی آمده است:

نظر به تعهد و تجربه جناب‌عالی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، به موجب این حکم، شما را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند منصوب می‌نمایم.

امید است با استعانت از خداوند منان و بهره‌گیری از توان و تجارب مجموعه‌ی همکاران ارجمند و اهالی فرهنگ و هنر در جهت رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی موفق و مؤید باشید.

اکران مستند هوخ نور در رامهرمز

مستند هوخ نور با حضور رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سید امین سپهریان ، جمعی از مسئولین ادارات ، برخی از عوامل فیلم و عموم شهروندان برگزار شد.

سپهریان در این مراسم با اشاره به اهمیت سینمای مستند، اظهار کرد: این هنر از مواردی ست که باید مورد توجه فیلمسازان این شهرستان قرار گیرد.

وی افزود: مستند هوخ نور که نام قدیم رامهرمز می باشد حاصل تلاش شبانه روزی عوامل این فیلم است که البته با حمایت های دکتر عبدالعزیز ساقی رامهرمزی این امر ممکن شد.

در ادامه این آیین فیلم مستند هوخ نور به تهیه کنندگی دکتر عبدالعزیز ساقی رامهرمزی و کارگردانی صادق رضایی، به نمایش درآمد.

گفتنی است در پایان این آیین از عوامل و دست اندرکاران این فیلم تجلیل شد و همچنین به مناسبت روز شعر و ادب پارسی به سه نفر از فعالان شعر شهرستان به رسم یادبود لوح تقدیرهایی اهدا شد./9456/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات