۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۷۹۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انتخاب ایرج شهین‌باهر به عنوان پنجاه و ششمین شهردار تبریز، انتصاب فرمانده پدافند هوایی شمال‌غرب کشور و برگزاری نهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ایرج شهین باهر، امروز با 7 رای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان شهردار انتخاب شد. اعضای شورای شهر تبریز از بین دو گزینه نهایی ایرج شهین باهر و مهدی سلیمانپور با ۷ رای ایرج شهین باهر را به عنوان شهردار تبریز انتخاب کردند.
بنابر این گزارش، ایرج شهین‌باهر متولد سال ۱۳۵۱ در تبریز است که لیسانس عمران خود را در سال ۱۳۷۵ اخذ کرده و هم اکنون دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری است. وی دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه یک شهرسازی و اشتغال به کار مهندسی پایه یک عمران است.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی طی دو دوره و عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز در دور چهارم و شهردار باسمنج از جمله فعالیت های شاخص مدیریتی شهین باهر بوده است. وی بیش از آنکه چهره ای سیاسی باشد در بین گزینه های مطرح فردی متخصص در حوزه شهرسازی است.


فرمانده پدافند هوایی شمال‌غرب کشور منصوب شد
سرهنگ ستاد عباس عظیمی به عنوان فرمانده جدید منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور منصوب و از خدمات امیر سرتیپ دوم ملک‌علی اسدی‌فرد قدردانی شد. امیر سرتیپ دوم اسدی‌فرد از خردادماه سال 93 به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور فعالیت می‌کرد و بعد از 34 سال خدمت بازنشسته شده است.
سردار علی بلالی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در این مراسم وحدت و برادری بین نیروهای مسلح را در کشور از جمله آذربایجان‌شرقی ارزشمند و ستودنی دانست و گفت: اهداف و برنامه‌ها در دوران مسئولیت باید به نحو شایسته محقق شود تا ثمرات ماندگاری داشته باشد.
سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا نیز ضمن قدردانی از خدمات فرمانده سابق منطقه پدافند هوایی شمال غرب امیر سرتیپ دوم اسدی‌فرد، تجربیات وی را در این عرصه بسیار ارزشمند و بهره‌مندی از آن تجربیات را لازم دانست.


استاندار آذربایجان‌شرقی امروز معرفی می‌شود
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بعد از ظهر هیات دولت جلسه‌ای خواهند داشت که به احتمال قوی موضوع انتخاب استاندارها برای برخی استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی مطرح شود.
وی به برگزاری جلسه هیات دولت و انتخاب استاندار اشاره و اظهار داشت: بعد از ظهر امروز هیات دولت جلسه‌ای خواهد داشت که به احتمال قوی موضوع انتخاب استاندار برای برخی استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی مطرح شود.
سعیدی با بیان اینکه این هفته جلسه‌ای در خصوص بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی در مجمع نمایندگان استان وجود نداشت، افزود: مشورت‌هایی در خصوص انتخاب استاندار برای آذربایجان‌شرقی وجود داشت که نمایندگان نیز معیارهای خود را با صراحت مطرح کردند و انتظار می‌رود فرد منتخب دارای معیارهای تعیین شده باشد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق شنیده‌ها تنها گزینه معرفی شده برای بررسی نمایندگان مجلس استان به جلسه هیات دولت معرفی شده است ولی از اینکه تصمیم نهایی چه خواهد بود اطلاع  ندارم.


نهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» برگزار می‌‌شود
جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌‌‌شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهمین سوگواره ادبی «بغض واژه»، دوشنبه (3 مهر) سال جاری همزمان با چهارم محرم با حضور شاعران برجسته آیینی استان، راس ساعت 16:30 در محل حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار خواهد شد. 
وی ادامه داد: سوگواره ادبی بغض واژه با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، فخرالذاکرین استاد حاج فیروز زیرک کار، استاد کریمی مراغه‌‌ای، حاج صمد قاسم پور( شاعر لای لای ای جبهه لرین یورقونی ای خسته جوانلار)، استاد سید مسعود نقیب، نادر سالک و جمعی از شاعران برجسته آیینی استان برگزار می‌‌شود.
کریم نژاد افزود: این سوگواره هچنین به دلیل تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و عزاداری حسینی، به همراه شب شعر دفاع مقدس در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سوگواره ادبی بغض واژه با رویکرد تولید و خوانش اشعار مرتبط با قیام عاشورا برگزار می‌‌شود، اظهار داشت: این عمل اقدامی شایسته برای رونمایی اشعار و اظهار ارادت شاعران به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش است.
کریم نژاد در پایان تصریح کرد: سوگواره ادبی «بغض واژه» برای نهمین سال متوالی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان برای ارج نهادن به آثار ارزشمند شاعران جوان در ادبیات آیینی برگزار می شود./935/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات