۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۲۷۷۸۶
رایزن فرهنگی عراق در ایران مطرح کرد؛

راه اندازی جامعه المصطفی تحقق آرزوی علمای جهان اسلام بود

رایزن فرهنگی عراق در ایران راه اندازی جامعه المصطفی را از آرزوهای علمای اسلام در راستای وحدت جهان اسلام دانست.
ایران عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا یاسر عبدالزهرا در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة المصطفی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده اصول الدین برگزار شد با اشاره به نقش عزاداری امام حسین(ع) در هدایت جامعه عنوان کرد: برپایی مراسم روضه و عزاداری سبب انتقال مفاهیم والای الهی و انسانی نهضت عاشورا می شود.

وی افزود: ارتباط و تعامل ایران و عراق در سایه محرم سبب شده تا پیوند عمیق معرفتی میان مردم این دو کشور به وجود بیاید.

رایزن فرهنگی عراق در ایران تصریح کرد: امروز به سبب وحدتی که بر حول محور فرهنگ عاشورا ایجاد شده است با کمک نیروهای مردمی، مرجعیت شیعی عراق و حمایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت ایران،توانسته ایم بر تمام مشکلات کنونی این کشور غلبه کنیم.

وی گسترش تعقل و عدالت را یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت های کشور عراق دانست و خاطرنشان کرد: گسترش تعقل و تفکر در جامعه عراقی از مهمترین برنامه های این کشور بعد از پیروزی های اخیر است.

عبدالزهرا ادامه داد: جامعه المصطفی مجموعه ای افتخار آمیز برای جهان اسلام است که آغوش خود را برای حضور هزاران نفر از ملیت های مختلف جهان گشوده است.

رایزن فرهنگی عراق در ایران تأکید کرد: تأسیس مرکزی چون جامعه المصطفی یکی از آرزوهای دیرین علمای جهان اسلام بوده است و امروز ما افتخار می کنیم که جوانانمان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ابراز کرد: استفاده از فضای مجازی و پیشرفت علمی براساس نیازها و امکانات نوین از موضوعاتی است که باید مورد توجه طلاب و دانشجویان عراقی برای ایجاد ارتباط مؤثر با جهان پیرامون قرار گیرد.

عبدالزهرا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همیاری و همدلی ملت های جهان اسلام، معضلاتی که در عصر کنونی در جامعه اسلامی وجود دارد از بین برود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات