۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۷۸۴
در حرم رضوی؛

نشست رونمایی از کتاب« فقه امر به معروف و نهی از منکر» برگزار شد

نشست رونمایی از کتاب« فقه امر به معروف و نهی از منکر» با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان و پژوهشگران در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
رونمایی کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جواهری، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در نشست رونمایی از کتاب« فقه امر به معروف و نهی از منکر» که امروز 2 مهر در محل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: تا به امروز در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پژوهشهای مناسبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این فریضه الهی عامل اصلی پیدایش انقلاب اسلامی است، افزود: امر به معروف و نهی ازمنکر در تثبیت انقلاب اسلامی نقش موؤثری داشته است و در شرایط حاضر می تواند در ادامه انقلاب اثرگذار باشد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در ادامه درباره برنامه های این ستاد گفت: در این ستاد تا به امروز دو همایش ملی برگزار شده است که یکی با موضوع سیره رضوی و امام رضا(ع) بوده که مجموع مقالات این همایش در 800 صفحه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه همایش دیگری با همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شده است، اظهارکرد: در همایش دوم  یک هزار و 800 صفحه چکیده مقالات چاپ شده که در آن سخن بزرگان درباره این فریضه الهی در دیدار با آنان نیز منتشر شده است.

حجت الاسلام جواهری در ادامه از برگزاری همایش سوم با موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر در ادیان و جهان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان و جمعی دیگر از اقلیت های دیگر ادیان به زودی برگزار می شود .

همچنین وی با اشاره به کتاب« فقه امر به معروف و نهی از منکر» گفت: این کتاب گام بلندی در این عرصه است که محققان و پژوهشگران می توانند در جایگاه منبع و مرجع به آن توجه داشته باشند./۹۳۴/ ۲۰۲/ش

 

 

ارسال نظرات