۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۷۷۸۱
حجت الاسلام قنبری:

رویکرد جامعه‌‌ المصطفی تبیین گفتمان ناب اسلامی است

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی تبیین گفتمان ناب اسلامی را هدف اصلی جامعة المصطفی دانست و بر توجه طلاب و دانشجویان به تزکیه و تعلیم تأکید کرد.
مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام قنبری در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة المصطفی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده اصول الدین برگزار شد با اشاره به فعالیت های این دانشگاه عنوان کرد: : جامعه المصطفی، دانشگاهی اسلامی و فعال در عرصه بین المللی است که رسالت تبیین گفتمان اسلامی در حوزه های مختلف علمی را بر عهده دارد.

وی افزود: این مرکز علمی هدف خود را بر روی تبیین مباحث دینی و معرفتی براساس سنت نبوی(ص) و سیره اهل بیت(ع) قرار داده و تمام مردم جهان را به عنوان مخاطب خود در نظر گرفته است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی تصریح کرد: فراگیری علوم و معارف اسلامی و آشنایی با دیدگاه ها و نظرات اندیشمندان جهانی در حوزه علوم اسلامی از برنامه هایی است که برای طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی در نظر گرفته شده است.

وی نشر معارف اهل بیت(ع) در جهان را از مهم‌ترین رسالت های جامعه المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: نشر معارف اهل بیت(ع) و توسعه گفتمان اسلام ناب در عرصه بین الملل یکی از مهم‌ترین اهداف جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام قنبری ادامه داد: تربیت و تزکیه نفس اساتید و دانشجویان از مهم‌ترین برنامه های نظام آموزشی جامعة المصطفی است و باید اشاره کرد که تزکیه نفس قبل از تعلیم علوم از مهم‌ترین رویکردهای ما محسوب می شود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی تأکید کرد: عدالت پذیری و تاکید بر عقلانیت و عدالت محوری در حوزه های مختلف از مهمترین ویژگی های جامعة المصطفی محسوب می شود.

وی ابراز کرد: ارتباطات و فضای مجازی در عصر کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد و مردم داری و در دسترس بودن برای پاسخ به نیازهای معرفتی بشریت یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار دانشجویان قرار گیرد.

حجت الاسلام قنبری در پایان خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی با پذیرش طلاب و دانش پژوهانی از 120 ملیت جهان، تلاش می کند تا به تبیین گفتمان ناب اسلامی در سراسر جهان بپردازد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات