۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۲۷۷۶۴
مدیر مدرسه علمیه برادران نورآباد:

مدرک گرایی آفتی بزرگ برای حوزه است

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با بیان اینکه مدرک گرا بودن طلبه آسیب های معنوی و اخلاقی در پی دارد، گفت: حوزه با وجود آسیب های معنوی، علمی و اخلاقی که حاصل مدرک گرایی طلاب است، ضرر می کند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام فرزاد سیدیان، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه امروز برخی طلاب با تحصیل در مدارس علمیه از هویت خویش غافل هستند، بییان داشت: بخشی از این به حوزه و بخشی نیز به خود طلبه بر می گردد.

وی علت مقصر بودن حوزه را عنوان کرد و افزود: حوزه باید به صورت جدی در زمینه تبیین رسالت طلبه، جایگاه حوزه و هویت طلبگی اقدام کند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم نورآباد اظهار داشت: برخی طلاب برای ورود به حوزه هدف مشخصی ندارند و یا ذهنیتی که برای ورود به مدارس علمیه دارند که با وارد شدن و گذراندن دوره تحصیلی به باوری که در ذهن داشتند، نمی رسند و موجب می شود که حوزه را ترک کنند و به سمت مراکز دانشگاهی روی بیاورند.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت حوزه در جهت آگاهی بخشی و هوشیار سازی طلاب نسبت به مسیر طلبگی و اهداف حوزه در جهت تبیین اهداف انقلاب خاطرنشان کرد: در این راستا باید تلاش شود که مهم ترین معیار یک طلبه مدرک نباشد.

حجت الاسلام سیدیان با بیان اینکه نباید گفت مدرک مهم نیست، تصریح کرد: ولی یک طلبه باید بداند که همه چیز فقط مدرک نیست، طلاب ما در حوزه باید مباحث اخلاقی، تربیتی، معنوی را در کنار علوم دینی فرابگیرند و با توجه به رسالتی که حوزه در عرصه تبلیغ دارد، این افراد بتوانند در جهت تبیین اهداف حوزه نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه مدرک گرا بودن طلبه آسیب های معنوی و اخلاقی در پی دارد، اظهار داشت: حوزه با وجود آسیب های معنوی، علمی و اخلاقی که حاصل مدرک گرایی طلاب است، ضرر می کند و باید جلوی این مهم گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم نورآباد با اشاره به اینکه در زمان قدیم علمیت طلبه اهمیت بیشتری داشت و به مدرک توجهی نمی شد، بیان داشت: این مهم باید به عنوان یک اصل حفظ شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در مدرسه علمیه برادران نورآباد به بحث هویت بخشی به طلبه توجه ویژه می شود، عنوان داشت: با توجه به اینکه طلاب ما در مقطع سیکل وارد حوزه می شوند، پس از برگزاری دوره های تهذیبی و آموزشی کلاس های اخلاقی با تبیین جایگاه طلبه و رسالت طلبه در انتخاب مسیر طلبگی برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدیان خاطرنشان کرد: نشست هایی با محوریت تقویت انگیزه طلبه برای تحصیل در حوزه و هدایت هدف تحصیل در این مراکز دینی و علمی با دعوت از اساتید مشاوره برگزار شده است.

وی یادآور شد: به همت مرکز مدیریت حوزه نیز استاد مشاور توانمند در جهت ارائه مشاوره به طلاب و تبیین جایگاه طلبه در مسیر طلبگی و تفاوت حوزه با مراکز دانشگاهی در جمع طلاب مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد فعالیت دارد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات