۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۷۵۹
امام جمعه تبریز:

نهی از منکر در ادارات تنها حجاب بانوان کارمند نیست

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم گفت: نهی از منکر در ادارات تنها حجاب بانوان کارمند نیست؛ بلکه امروز گرفتن زیرمیزی‌ در برخی نهادها و یا کم‌کاری برخی کارمندان در ساعات اداری نیز می‌تواند به عنوان مصادیق منکر معرفی شوند.
شورای امر به معروف تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان با اشاره به این‌که نباید مصادیق معروف و منکر تنها در مسائل خاص و محدود خلاصه شود، اظهار داشت: متأسفانه تعاریف غلطی از این فریضه در طول سالیان گذشته به مردم ارایه شده است.
وی با بیان این‌که منکر تنها در بحث حجاب خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این روزها که در ماه محرم قرار داریم و شاهد برگزاری محافل و مجالس عزاداری هستیم،  سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند در راستای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تبیین شیوه‌های سنتی و اصیل سوگواری پرداخته و به مقابله با بدعت‌ها و مسائل خرافی بپردازد.
امام جمعه تبریز با تأکید بر فرهنگ‌سازی، ارایه مصادیق معروفات سیاسی و اجتماعی در جامعه و تبیین منکرات سیاسی گفت: متأسفانه شاهد برخی اظهارات دور از اخلاق در محافل سیاسی هستیم که مصداق منکر هستند، در مقابل معروفاتی نیز داریم که می‌تواند به عنوان الگو برای مسؤولان و کارگزاران نظام معرفی شوند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی باید خود در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم شود، گفت: بهتر است ابتدا اصلاح را از خود آغاز کنیم، سپس در محیط خانواده و بعد در جامعه به دنبال انجام این فریضه واجب الهی باشیم.
وی با بیان این‌که نظارت و اشراف در ادارات باید بیشتر شد، تصریح کرد: نهی از منکر در ادارات تنها حجاب بانوان کارمند نیست، بلکه امروز گرفتن زیرمیزی‌ در برخی نهادها و یا کم‌کاری برخی کارمندان در ساعات اداری نیز می‌تواند به عنوان مصادیق منکر معرفی شده و با عاملان آن برخورد شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هر حرکتی در جامعه با منکرات و معروف‌های سیاسی و اجتماعی همراه است، افزود: اعضای ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر هر یک در حوزه کاری خود می توانند منشأ اثر بوده و نسبت به فرهنگ‌سازی فرایض دینی پیش‌قدم باشند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر توجه و دقت به ظرافت‌های موجود در عمل به فریضه‌ امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ تذکر لسانی وظیفه همگانی است، اما مهم این است که تذکر بدهیم و رد شویم و منتظر نتیجه نباشیم چراکه بحث نتیجه وظیفه مسؤولان قانونی است.
وی با بیان این‌که آمر معروف و ناهی از منکر باید خود حائز شرایط و ویژگی‌هایی باشد، گفت: آن‌کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند باید معروف و منکر را بشناسد و احتمال اثرگذاری بدهد، ممکن است در جایی امربه‌معروف کنیم اما نتیجه عکس بدهد، همچنین کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند باید مراحل و شرایط عمل به این فریضه را نیز بداند./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات