۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۷۵۷
مدیر مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی قزوین:

مهمترین خطر دشمن تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام ابوالقاسمی نخستین حرکت و خطر دشمن را تهاجم فرهنگی دانست و گفت: دشمنان قصد نابود کردن اندیشه و تفکرات ما را دارند از این رو آنان از هیچ ضربه‌ای برای به انحراف کشیدن افکار و اندیشه‌ها کوتاهی نمی‌کنند.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

حجت الاسلام علی ابوالقاسمی مدیر مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به لزوم عدم اعتماد به دشمن گفت: لازمه عدم اعتماد به دشمن اعتماد و ایمان به وجود خداوند متعال است از این رو دینداری واقعی موجب عدم اعتماد به دشمن خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به از بین رفتن استقلال در نتیجه اعتماد به دشمن افزود: تکیه بر ستمگران موجب بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی به دشمن می‌شود بی‌اعتمادی به دشمن به معنای عدم شرکت در ظلم آنها است از این رو اعتماد به دشمن موجب سلب استقلال و خودکفایی ما می‌شود.

حجت الاسلام ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به ضربه‌های حاصل از اعتماد به دشمن اظهار کرد: در آیه نهم سوره مبارکه ممتحنه خداوند متعال فرموده است هر کس که با دشمن دوستی ورزد باید بداند که دشمنان ستمکارانند از این رو دوستی با ستمکاران موجب ضربه زدن به مسلمانان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فاصله گذاری واضح و جدی با دشمن خاطرنشان کرد: ما باید مرز میان خود و دشمن را تشخیص دهیم در آیه صد و هیجده سوره آل عمران آمده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید از غیر خود محرم راز نگیرید زیرا آنها از هیچ فسادی در کار شما کوتاهی نمی‌کنند.

مدیر دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی قزوین در ادامه با بیان اینکه در مقابل دشمن باید محافظه کار و با احتیاط بود ابراز کرد: هر جا عرصه کار با بیگانه و دشمن فراهم شود باید با دقت و احتیاط کامل وارد شده و به گونه‌ای سخن گفت که دشمن احساس دوستی نکند زیرا اعتماد به دشمن در داخل و خارج تاثیرات منفی در نیروهای خودی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه نخستین حرکت و خطر دشمن را تهاجم فرهنگی دانست و تاکید کرد: دشمنان قصد نابود کردن اندیشه و تفکرات ما را دارند از این رو آنان از هیچ ضربه‌ای برای به انحراف کشیدن افکار و اندیشه‌ها کوتاهی نمی‌کنند از این رو همواره به دنبال ضرر و زیان مومنان و مسلمانان هستند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به ابزار دستیابی به نیات دشمنان اضافه کرد: برای دستیابی به نیات دشمن نیازی نیست که به اسرار درونی آنها آگاه شویم بلکه کافی است با دقت به سخنان آنها گوش داده و گفتارهای مختلف آنها را کنار هم گذاشته و به دقت تحلیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیان نمونه‌ای از تناقض در گفتار و عمل دشمنان ابراز کرد: در مذاکره کشور ایران با آمریکا زمانی که هیئت ایرانی در حال مذاکره و بیان دوستی و رفع کدورت‌ها بود مصاحبه مسؤولان طرف مقابل از وضع تحریمات و تهدیدات جدید بر ضد کشور ایران خبر می‌داد.

مدیر دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی قزوین در ادامه با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در عدم اعتماد به دشمن تصریح کرد: حوزه علمیه می‌تواند فضاهای علمی، اعتقادی و معرفتی ایجاد کرده و از این طریق آگاهی مردم را نسبت به نقشه‌ها و برنامه‌های دشمن افزایش داده و تلاش کند که مردم از سه مسئله نفوذی فساد و فشار و نفاق فاصله بگیرند.

وی در پایان گفت: اگر در برابر کینه توزی‌های دشمن دو عمل انجام دهیم از هر آسیبی مصون خواهیم ماند آن دو عمل صبر و تقوا است بنابراین در امنیت بودن مسلمانان در برابر نقشه های شوم دشمنان مشروط به استقامت و هوشیاری و داشتن تقوا است که این امور متضمن امنیت جامعه خواهد شد./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات