۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۷۵۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان صادق هرگز مرتکب گناه نمی‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قیامت به صادقین فوز عظیم عطا می‌کند، گفت: انسان صادق هرگز مرتکب گناه نمی‌شود.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت، گفت: در کتابهای گذشته شیعی که با تکیه بر معارف الهیه تدوین شده آمده که هیچ حرکتی در عالم هستی بدون مایه عشق انجام نمی‌پذیرد.

وی افزود: اگر این مایه را در کام موجودات نریخته بودند هستی در سکون قرار می‌گرفت این عشق دارای دو طرف است که یک طرف آن معشوق و طرف دیگر عاشق قرار دارد بنابراین نیروی حرکت هستی عشق و همه عالم هستی عاشق هستند و همه موجودات تنها یک معشوق دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر در عالم هستی دو معبود وجود داشت جهان هستی به تباهی می‌رسید. نظم عالم هستی نشان از یکتایی خداوند متعال دارد بنابراین محور حرکت همه موجودات خداوند متعال است و همه عالم حرکتشان به سوی اوست.

استاد حوزه علمیه در خصوص اینکه جاذبه زمین مانع سکون و تباهی جهان است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: چرا شما هیچ خللی در جهان نمی‌بینید؛ علت آن که ما در جهان خلل نمی‌بینیم آن است که خداوند، جاذب ذات مستجمع جمیع صفات کمال است و کل موجودات در عرصه مجذوب او قرار دارند و چون مجذوب خداوند هستند خلل و تباهی مشاهده نمی‌کنند زیرا همه موجودات در عالم هستی نشات گرفته از رحمت، حکمت، عدالت و خیر خداوند متعال است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همه انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) در مقام تصحیح مساله جذب و انجذاب در زندگی بشر برآمدند که انسان مواظب باشد جذب جاذبی که رنگ و لعاب ظاهری زیبا ولی باطن زهرآلود دارد، نشود.

وی اضافه کرد: خداوند به همه پیامبران دستور داده تا پس از کسب مال پاک و حلال به عبادت و انجام عمل صالح بپردازند همه عالم هستی غیر از انسان به صورت تکوینی مجذوب خداوند هستند اما انسان به سبب اختیاری که خداوند به او عطا کرده با زندگی دینی و تشریعی می‌تواند مجذوب حضرت حق ‌شود.

این خطیب مشهور با استناد به سوره مائده گفت: خداوند در قیامت می‌فرماید: امروز روزی است که صدق صادقین به آنان سود می‌رساند، همه بهشت من ملک آنان است من در کمال رضایت از صادقین و آنان نیز از من رضایت کامل دارند و این فوز عظیم است که به آنان نصیب می‌شود؛ صادق به کسانی اطلاق می‌شود که در تمام عمر حتی یک گناه انجام نداده باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) صادقان هستند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات