۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۷۷۴۹
در صحن علنی مجلس؛

مطهری خواستار توضیح وزارت خارجه درباره اظهارات موگرینی شد

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه باید درباره اظهارات اخیر فدریکا موگرینی به مجلس ارائه توضیح کند.
علی مطهری در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز یک‌شنبه دوم مهرماه در در تذکری، گفت: بنا به اظهارات موگرینی، ایران و هیچ یک از طرف‌های 1+5 نسبت به روند اجرای برجام اعتراضی نداشته‌اند این در حالی است که با توجه به اظهارات صریح مقام معظم رهبری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، آمریکا برجام را نقض کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید روشن کند که آیا با وجود این موارد از نقض برجام ایران اعتراض داشته است یا خیر، ادامه داد: همه مسؤولان ما به صورت منسجم در برابر ظلم مقاومت کرده و می‌کنند اما در اصل قضیه نقض برجام که برای همه روشن است باید پاسخ روشنی درباره اظهارات موگرینی داده شود.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: ما در مجلس قانون اقدام متقابل ایران در اجرای برجام را تصویب کرده‌ایم اما چرا به این قانون مصوب مجلس عمل نمی‌شود؟

بر اساس این گزارش علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ما از وزارت خارجه می‌خواهیم پاسخ دهد که آیا ایران اعتراضی به روند اجرای برجام داشته است یا خیر؟

وی خاطر نشان کرد: البته ما هیئت نظارت بر اجرای برجام را هم داریم که انتظار می‌رود توضیحات شفاف‌تری ارائه کنند./۸۵۶/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات