۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۷۴۳
مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی:

جوانان سبک و سیره امام حسین را الگوی خود قرار دهند

مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی گفت: جوانان باید اهداف امام حسین(ع) را الگوی بزرگ خود قرار دهند و اگر امروزه جامعه اسلامی می تواند استقلال خود را حفظ کند به سبب الگو گیری از امام حسین(ع) است.
مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام احمد رضائیان مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی و مدیر اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در جمع نمازگزاران و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این اداره کل، ماه محرم را ماه با عظمت و بزرگی دانست و افزود: ماه محرم بیانگر عظمت دفاع از اسلام است و نشان می دهد دفاع از اسلام بر همه واجب است، منتهی در ماه محرم آنچه بر عموم مردم واجب است این است که امام حسین(ع) در همه جنبه های زندگی مسلمانان الگو باشد.

وی اضافه کرد: توجه به اخلاقیات در حرکت به کربلا برای مسلمان الگو است و ما باید دفاع از مسلمانان و اسلام را الگوی خود قرار دهیم و امروز نیز به همین صورت است در نتیجه هر جایی که مسلمانان استقامت کرده اند موفق و پیروز بوده اند.

مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی بیان داشت: جوانان باید امام حسین(ع) را الگوی بزرگ خود بدانند و اگر امروزه جامعه اسلامی  می تواند استقلال خود را حفظ کند به سبب الگو گیری از امام حسین(ع) است زیرا ایشان از جان و مال و خانواده خویش گذشتند ولی زیر بار ظلم، ستم و ذلت نرفتند.

مدیر اسبق اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ماه محرم و صفر را نمادی بزرگ برای جوامع اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز محرم و صفر در جوامع اسلامی به عنوان الگویی بزرگ مطرح است که نسل به نسل به دست مسلمان از گذشته تا به امروز رسیده و مقاومت مسلمانان در دنیا از همین موضوع الگو گرفته شده است.

حجت الاسلام رضائیان حرکت، رفتار و قیام امام حسین بر اساس امر به معروف و نهی دانست و افزود: باید شرایط امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنیم به این معنا که امر به معروف و نهی از منکر به صورتی باشد که افراد را جذب کند زیرا اگر شخص با امر به معروف جذب نشود ضربه های زیادی به اسلام و نظام ما وارد می شود.

امر به معروف و نهی از منکر نباید از روی بخل، حسادت و انتقام باشد

مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر نباید از روی بخل، حسادت و انتقام باشد زیرا نه تنها با این شرایط نتیجه و فایده ای ندارد بلکه آسیب رسان نیز است و حتی باید در نظر داشته باشیم که این امر به معروف و نهی از منکر تا چه اندازه برای اسلام نفع و ضرر نیز دارد.

مدیر اسبق اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر آداب و شرایط خاص خود را دارد که ممکن است در بسیاری از امر به معروف و نهی از منکر ها به شخص ضربه وارد شود و اگر شخص اعمال خوبی نیز انجام می دهد آن اعمال را هم ترک کند.

حجت الاسلام رضائیان در ادامه ابراز داشت: شب های محرم فرصت مناسبی برای بهره مندی از احکام، مسائل ونهج البلاغه است که باید به شیوه ای درست برای نسل جوان جامعه ما مطرح شوند و در کنار این مطالب هدف امام حسین که همان برپایی اسلام واقعی است نیز اجرایی شود./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات