۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۷۳۴
حجت‌الاسلام صادقی واعظ:

ایمان و ولایت‌پذیری اساس هدایت است

سخنران مذهبی با اشاره به این‌که دعوت امام حسین(ع) به تبعیت از قرآن اوج هدایتگری قیام عاشورا را نشان می‌دهد، گفت: ایمان و ولایت‌پذیری اساس هدایت است.
حجت‌الاسلام صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا صادقی واعظ امروز در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شد با بیان این‌که هدایت و ضلالت از مسائل سرنوشت‌ساز مورد تعقیب قیام عاشورا است، ابراز داشت: چراغ فروزان هدایت از ابتدای قیام تا لحظه شهادت از سوی امام حسین (ع) فروزان ماند.

استاد حوزه علمیه قم نامه‌ها، مناظرات و خطبه‌های امام حسین (ع) در مسیر قیام عاشورا را از بارزترین مصادیق هدایت‌گری توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که افزون بر بُعد شهادت در قیام عاشورا هویت مناجات امام حسین (ع) در مسیر راهبری و هدایت بکار گرفته‌ شده است.

سخنران مراسم عزاداری بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به این‌که دعوت امام حسین(ع) به تبعیت از قرآن اوج هدایتگری قیام عاشورا را نشان می‌دهد، عنوان داشت: در مقاتل آمده است که اذان صبح عاشورا از سوی امام حسین(ع) به حضرت علی‌اکبر(ع) واگذار شد؛ این در حالی است که مقاتل مؤذن کل مسیر قیام عاشورا در یک فرد خاص اجماع کرده‌اند.

وی ادامه داد: انتخاب شبیه‌ترین فرد از همه ابعاد به رسول گرامی اسلام (ص) به‌عنوان مؤذن حساس‌ترین صبح ساکت جریان قیام عاشورا نمادی از هویت هدایتگر قیام عاشورا دارد.

حجت‌الاسلام صادقی واعظ با اشاره به این‌که قرآن کریم هدایت را منحصر در کسانی می‌داند که استوار بر چند ویژگی باشند، ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 69 سوره عنکبوت جهاد را اساس هدایت توصیف می‌کند تا جایی که در این آیه فرموده است «وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنينَ؛ و آنان که در (راه) ما (به جان و مال) جهد و کوشش کردند محققا آن‌ها را به راه‌های (معرفت و لطف) خویش هدایت می‌کنیم و همیشه خدا یار نکوکاران است.»

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که آنچه در کربلا کم بود افراد مؤمن و با صلابت ایمانی بود، گفت: ایمان و ولایت‌پذیری اساس هدایت است؛ بر این اساس اشک بر امام حسین(ع) اساس هدایت و نجات جوامع بشری است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات