۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۷۳۳
با برگزاری مراسمی صورت گرفت؛

آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف المصطفی

مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة المصطفی با حضور جمعی از طلاب، اساتید و دانشجویان این مرکز در دانشکده اصول الدین برگزار شد.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  با برگزاری مراسمی در سالن اجتماعات دانشکده اصول الدین، سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة المصطفی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی معصومی رییس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة المصطفی به بیان فعالیت های این مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه اولین مرکز دانشگاهی جامعة المصطفی محسوب می شود که دانشجویانی از کشور عراق و برخی کشورهای دیگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا جذب کرده است.

در ادامه حجت الاسلام قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی به فعالیت های این مرکز علمی اشاره کرد و گفت: جامعة المصطفی با پذیرش طلاب و دانشجویانی از 120 ملیت جهان، تبیین گفتمان ناب اسلامی را از مهم‌ترین رسالت های خود می داند.

وی افزود: عدالت پذیری و تأکید بر  عقلانیت و عدالت محوری در حوزه های مختلف از مهم‌ترین ویژگی های جامعة المصطفی است.

سید راجح الموسوی سفیر عراق در ایران به عنوان سخنران ویژه این مراسم بر نقش دانشجویان عراقی در ساخت کشور خود تأکید و خاطرنشان کرد: پیروزی های بزرگ اسلام و ساخت جامعه در عرصه های مختلف فکری و فرهنگی در سایه تربیت متخصصان اسلامی در حوزه های مختلف علمی رقم می خورد.

وی افزود: وحدت ملت ایران و عراق در مقابل جریان های تکفیری بر کسی در این عالم پوشیده نیست و حفظ وحدت جهان اسلام تنها راه پیروزی بر تکفیر و جریانات افراطی است.

در ادامه این مراسم یاسر عبدالزهرا رایزن فرهنگی عراق در ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ارتباط و تعامل ملت های ایران و عراق حول محور اباعبدالله الحسین (ع) مهم‌ترین موضوعی است که به سبب نهضت عاشورا به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: الحمدلله با کمک نیروهای مردمی، مرجعیت و حمایت های امام خامنه ای و ملت ایران توانسته ایم بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم.

در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدوی مهر نماینده جامعة المصطفی در عراق به اهداف این مرکز علمی اشاره و عنوان کرد: تربیت و پرورش مبلغان معارف ناب الهی بر اساس نیازهای کنونی، یکی از مهم‌ترین رسالت های جامعة المصطفی است.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی کرده ایم با برنامه های متنوع و تربیت دانشجویان و طلاب جهان اسلام، پیشگام تبیین گفتمان عدالت و عقلانیت از اسلام در سراسر عالم باشیم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات