۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۷۲۵
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت زنده نگه داشتن بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار

حجت الاسلام و المسلمین صالحی زنده نگه داشتن بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار را برای همیشه ضروری دانست و گفت: بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار همانند حلقه های زنجیر به دنبال هم و لازمه یکدیگرند.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در سومین روز از مراسم دهه اول محرم که در دفتر آیت الله بروجردی برگزار شد با تأکید بر این که شیعیان باید روزهای بعثت، غدیر، عاشورا همچنین مقوله انتظار را برای همیشه زنده نگه دارند گفت: اصل دین ما از بعثت پیامبراکرم(ع) اغاز می شود و غدیر لازمه آن است و بی توجهی و بی وفایی به غدیر نیز منجر به عاشورا خواهد شد و انتظار است که به واسطه آن از جنایات عاشورا انتقام گرفته می شود بنابراین بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار همانند حلقات زنجیر به دنبال هم و لازمه یکدیگر هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند بر اساس حکمت و مصلحت انسان را برترین مخلوق خود قرار داده است، تصریح کرد: حکمت خداوند اقتضا می کند انسان را در دو چهره مذکر و مؤنث خلق کند و در غیر این صورت نظام عالم، مختل خواهد شد.

وی ادامه داد: گفته می شود در این عالم مردها همه کاره هستند که البته این سخن صحیحی است مشروط بر این که در کنار او خانمی مدیر و مدبر قرار داشته باشد چنانچه پیامبرانی که همسرشان مدبر بوده اند همانند حضرت ابراهیم(ع)، موسی و پیامبراکرم(ص) به موفقیت های بییشتری دست پیدا کرده اند و در مقابل پیامبرانی که همسرانشان مدبر نبوده اند همانند حضرت لوط(ع) و نوح(ع) به موفقیت های فراوانی دست پیدا نکرده اند.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: حتی انقلاب هایی که نیروهای انقلابی آن از مجموعه زن و مرد تشکیل شده است همانند انقلاب اسلامی ایران پاینده و جاودان است و ماجرای عاشورا و کربلا نیز یک سر آن به دست مردی به نام امام حسین(ع) و سر دیگر آن به دست زنی به نام زینب(س) است.

وی در ادامه به بیان ماجرای آشنایی امام حسین(ع) و وهب پرداخت و گفت: در تاریخ پس از بیان ماجرای آشنایی امام حسین(ع) با وهب تا روز عاشورا، نامی از وهب نیامده است که چنین موردی نشان می دهد امام حسین(ع) از وهب درخواستی نداشته است تا این که مادر وهب پس از مشاهده تنهایی امام حسین(ع) از او درخواست می کند به صحنه نبرد رود.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی ادامه داد: مادر وهب پیش از عزیمتش به صحنه نبرد از او درخواست می کند که مراقب باشد همسرش وی را منصرف نسازد اما پس از آن که وهب ماجرای رفتنش را برای همسرش بیان می کند تنها درخواستی که او از وهب دارد زندگی کردن با او در بهشت است./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات