۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۷۲۱
مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی:

۲۲ موکب استان مرکزی در ایران و عراق پذیرای زائران اربعین حسینی است

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی به آماده سازی موکب های خدمت رسان جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در اربعین حسینی ۲۲ موکب استان مرکزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در ایران و عراق است.
مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی

حجت الاسلام محمد هاشم مرادی مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به آماده سازی موکب های خدمت رسان جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در اربعین حسینی 22 موکب استان مرکزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در ایران و عراق است و این درحالیست که سال گذشته 8 موکب مسؤولیت خدمات رسانی را بر عهده داشته است.

پذیرایی روزانه 60 هزار زائر حسینی

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود روزانه از 60 هزار زائر پذیرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: کسانی که می خواهند کمک های خود را برای برگزاری هر چه بهتر اربعین حسینی ارائه کنند می توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک های خود را ارائه دهند.

وی همچنین به سوره مبارکه نور آیه 36 اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه به مومنان اجازه داده است مکان هایی که در آن عبادت انجام می شود آباد شود و بازسازی و مرمت این اماکن مذهبی در زمان های نیاز با کیفیت مطلوب صورت گیرد.

حجت الاسلام مرادی همچنین در این باره ابراز کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام هم در این باره فرموده اند ساختن اماکن مقدسه و ساختن خانه امیرالمومنین و حضرت زهرا از ساختن اماکن انبیا بالاتر است که باید مومنان در راستای بازسازی این اماکن مقدس اهتمام ویژه داشته باشند.

بهره برداری صحن حضرت زهرا (س)

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در ادامه با بیان اینکه نذورات مردم همان جایی هزینه می شود که نذر کرده اند، افزود: کارکنانی که مراحل اجرایی بازسازی را انجام می دهند خادمین افتخاری هستند و نذورات برای آنها هزینه نمی شود.

وی در ادامه ابراز داشت: صحن حضرت زهرا (س) به وسعت 220 هزار متر مربع در طول ماه محرم و تا اربعین حسینی به بهره برداری می رسد و زائرین می توانند با حضور در این صحن از فضای معنوی آن بهره برداری کنند.

روحانیان در ایام ماه محرم پاسخگوی شبهات مردم باشند

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی به تجهیز سرویس های بهداشتی در شهر نجف اشاره کرد و گفت: 200 واحد سرویس بهداشتی در شهر نجف اشرف بازسازی شده است و در شهرهای کربلا سامرا و کاظمین هم کار بازسازی ادامه دارد.

حجت الاسلام محمد هاشم مرادی در پایان تاکید کرد: روحانیان در ایام ماه محرم به شبهات و سوالات مردم پاسخ دقیق ارائه کنند و خرافات را از جامعه دور کنند.

به گزارش رسا، موضوع فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، بازسازی عتبات عالیات و اماکن مذهبی عراق و دیگر کشورها و انجام خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فعالیتهای انسان دوستانه است./842/ت302/ب1

ارسال نظرات