۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۷۱۶
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

فعالیت ۲۷۰ مبلغ غیربومی در خوزستان

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به پیش بینی نام نویسی بیش از دو هزار مبلغ در سامانه سجام، گفت: : با توجه به ظرفیت استان و ضرورت اعزام مبلغ حدود ۲۷۰ مبلغ از قم و خراسان رضوی، اصفهان در مناطق تبلیغی استقرار پیدا می کنند.
خواهران مبلغه

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و اعزام همه ساله مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان اظهار داشت: ظرفیت و پیش بینی ما برای ثبت نام در سامانه سجام دوهزار و پانصد است که تا به امروز هزار و دویست ثبت درخواست کرده اند و مراحل اعزام شان به مناطق مختلف استان در حال بررسی است.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه 70 تا 80 درصد مبلغان در محل تبلیغ حضور یافته اند، افزود: مبلغان اعم از مناطق شهری و روستایی در 27 شهر استان و در حسینیه ها، ادارات، مساجد، مراکز فرهنگی و تکایا برنامه های تبلیغی را انجام خواهند داد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امسال توجه ویژه ای به برپایی مواکب و تکیه های موقت در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: از موکب داران خواستیم تا در کنار پذیرایی از عزاداران، سخنرانی های ده دقیقه ای را پخش کنند تا شور و شعور حسینی در هم آمیخته شود و در سال جدید قمری برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک بیشتری بکنیم.

حجت الاسلام فردآقایی بیان علل و عوامل واقعه کربلا، تبیین سیره و عبرت های عاشورا، پاسخگویی به شبهات مطرح شده درباره عاشورا، مباحث روز همچون فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی، ولایتمداری، جنگ نرم، آسیب های اجتماعی، طلاق و اعتیاد را اهم رئوس فعالیت های تبلیغی مبلغان بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مبلغان تا دهم محرم فرصت نام نویسی در سامانه سجام را دارند، عنوان کرد: اعزام هزار و 200 مبلغ منحصر در دهه اول محرم است و پس از آن مجالس خانگی و کانون های جمعیتی با حضور مبلغان تا پیش از فرا رسیدن دهه پایانی صفر پوشش داده می شود.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در دهه پایانی صفر اعزام ویژه مبلغان را خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: با توجه به ظرفیت استان و ضرورت اعزام مبلغ حدود 270 مبلغه از قم و خراسان رضوی، اصفهان در مناطق تبلیغی استقرار پیدا می کنند./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات